Media społecznościowe w hotelarstwie

Dwie główne korzyści, jakie firmy uzyskują z użycia mediów społecznościowych to
promocja swojej działalności na zewnątrz i uzyskanie kanału komunikacji z grupą
docelową klientów. Jednak ciągle niewielka część firm działających w sektorze
hotelarstwa i wypoczynku wykorzystuje ten kanał komunikacji w swojej działalności



Takie są wyniki raportu międzynarodowej
kancelarii
prawnej DLA Piper oraz
firmy audytorsko-doradcza BDO,
która przeprowadziła ankietę
wśród członków kierownictwa
europejskich firm z branży hotelarstwa i wypoczynku. Jednak
wykorzystanie tych kanałów powinno rosnąć w najbliższym czasie
w bardzo szybkim tempie. – Widoczny jest wyraźny trend
wskazujący, że media społecznościowe błyskawicznie stają się
integralnym składnikiem strategii marketingowych wielu podmiotów
z sektora hospitality & leisure. Jestem przekonana, że w
przyszłości właśnie to narzędzie będzie powszechnie wykorzystywane
w działalności firm tej branży – mówi Karen Friebe,
przewodnicząca działu Hotelarstwa i Wypoczynku DLA Piper.
David Campbell, partner w BDO, dodaje: – Konsumenci niezwykle
szybko przekonują się do mediów społecznościowych, w szczególności
jeśli chodzi o korzystanie z voucherów zniżkowych czy
też internetowych portali społecznościowych, gdzie szukają
pomocy w wyborze miejsca do wypoczynku.
Dla operatorów branży hotelarskiej chcących zwiększyć swoje
udziały w rynku coraz większe znaczenie będzie miało przygotowywanie
strategii marketingowych i promocyjnych z wykorzystaniem
nowych technologii powiązanych z mediami społecznościowymi.
Według opublikowanego raportu tylko w maju aż
38 milionów dorosłych obywateli Wielkiej Brytanii odwiedziło
przynajmniej jeden portal społecznościowy. Najbardziej użytecznymi
kanałami komunikacji wybrano portale Facebook oraz
Twitter ze względu na dużą, bo sięgającą aż 500 mln, liczbę użytkowników.
Co piąty wpis na Twitterze poświęcony jest jakiejś
marce. To właśnie tego rzędu liczby wskazują, że media społecznościowe
to kanał komunikacyjny, którego firmy z sektora hotelarstwa
i wypoczynku nie mogą pominąć, bez względu na to czy
uzyskują z niego bezpośrednie korzyści czy też nie.
– Trend ten powinien być uważnie monitorowany również przez
podmioty działające na polskim rynku hospitality & lesiure.
Szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę, że najpopularniejszy
portal społecznościowy na świecie, Facebook, ma w Polsce
około 3 mln dorosłych użytkowników – wyjaśnia Artur Michalski,
szef działu nieruchomości warszawskiego biura DLA Piper, ale jednocześnie
przestrzega.
W Polsce coraz więcej firm z branży hotelarskiej jest już obecnych
na Facebooku, wiele startujących hoteli jeszcze przed uruchomieniem
działalności zakłada swój profil na Facebooku, aby promować
hotel i związać z nim potencjalnych gości. Rzadziej wykorzystywany
jest Twitter.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *