Kosmetyki to 0,6 proc. ceny pokoju

Rozmowa z Jerzym Warszawskim, prezesem firmy Lanwar, produkującej kosmetyki i galanterię hotelową, która zdobyła Nagrodę Ministra Gospodarski na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora na targach WorldHotel 2010


Jak kategoria hotelu i jego funkcja wpływa na dobór kosmetyków
do obiektu?


W zasadzie rodzaj hotelu, czy to biznesowy czy turystyczny, nie ma znaczenia dla rodzaju wybieranych kosmetyków. Decyduje tu kategoria i prestiż obiektu. Ustawa o kategoryzacji obiektów noclegowych narzuca jedynie typ kosmetyku i galanterii, jaka musi znaleźć się w łazience lub pokoju w zależności od liczby posiadanych gwiazdek. Natomiast jaki to będzie rodzaj, decyduje już sam personel, służby pięter i zaopatrzenia. Niewątpliwie ma tu znaczenie cena, jaką gość płaci za pokój. I tak w obiekcie 2-gwiazdkowym z ceną 150 zł za noc znajdziemy saszetkę o pojemności 9 ml z szamponem i żelem do ciała oraz mydełko 12-gramowe w opakowaniu typu flow-pack o łącznej wartości ok. 0,90 gr, a w 5-gwiazdkowym hotelu z ceną 450 zł będą to buteleczki 40–50 ml z szamponem, płynem do kąpieli, balsamem do ciała i mydło w gramaturze min. 40 gramów o wartości ok. 3 zł. W obu przypadkach jest to wartość około 0,6 proc. ceny za pokój. Nie jest to znacząca pozycja w kosztach eksploatacyjnych, ale mająca duże znaczenie dla gości, dla ich komfortu osobistego. Dziwię się czasami niefrasobliwości hotelarzy, którzy kieruj [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

2 komentarze do “Kosmetyki to 0,6 proc. ceny pokoju

  1. A moim zdaniem kosmetyki to znaczny koszt. Mydło w tubach schodzi błyskawicznie, nie wiem po co goście tyle tego zużywają

    • Szanowny Panie Michale,
      Bywam dość często w różnych hotelach. Proszę uwierzyć, klienci oszczędnie albo nawet wcale zużywają w hotelach mydła o kiepskiej jakości a takie czasami bywają. Wtedy po prostu kupuje się inne do własnego użytku.Wrażenie jednak pozostaje… Nie jest to zatem dobry sposób na oszczędności.
      W czasie urlopu corocznie wracam do tego samego znanego hotelu w Ustce. Dlaczego? Bo czuję się tam rozpieszczana czego elementem wśród wielu innych są dobre kosmetyki w łazience, czyste, codziennie zmieniane białe (a więc budzące zaufanie) ręczniki a nawet sympatyczne mięciutkie kapcie poranne. Sadzę, że opłaca się traktować podmiotowo i z szacunkiem swoich klientów bez względu na ilość gwiazdek. Przekłada się to bezpośrednio na wyniki biznesowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *