Sheraton Poznań

Położenie, luksus, wygoda – czy to są nadal najważniejsze kryteria przy wyborze hotelu? Generacja świadomych ekologicznie gości hotelowych ma coraz większe znaczenie i rośnie w siłę. W jaki sposób? Dokonują świadomych wyborów i nie wspierają przedsiębiorstw, które nie dbają o środowisko.


Starwood Hotels & Resorts, do którego należy Sheraton Poznań, jest firmą, która od lat aktywnie działa na rzecz ochrony środowiska. Najbardziej ekologicznym hotelem sieci w Polsce jest właśnie Sheraton w Poznaniu. Oprócz inicjatyw realizowanych przez wszystkie hotele sieci w Polsce, poznański Sheraton jako pierwszy wprowadził dwa innowacyjne projekty. Wspólnie z przedsiębiorstwem Remondis wdrożył program sortowania odpadów i ich właściwego zagospodarowania oraz umożliwił segregację śmieci gościom. Hotel nawiązał również współpracę z Philips Lighting Poland i zdecydował się rozpocząć wdrażanie programu przechodzenia na energooszczędne rozwiązania oświetleniowe. Celem kompleksowego projektu segregacji odpadów było stworzenie systemu, który zapewni środowisku bezpieczeństwo i czystość.

Uwagę zwrócono również na problem elektrorecyklingu. Wszystkie surowce wtórne i odpady, jak choćby zużyte baterie czy sprzęt elektroniczny, pozostawione po wyjeździe zostają bezpiecznie zagospodarowane. Na piętrach hotelu umieszczono również pojemniki do sortowania śmieci dla gości. – Z wielką radością obserwowaliśmy, że goście naprawdę je segregują poświęcając chwilę i wrzucając je do odpowiednich pojemników – mówi Marco Foelske, dyrektor generalny hotelu Sheraton Poznań. – Teraz skupiamy się na projekcie, który umożliwi naszym gościom jeszcze większe zaangażowanie w proces segregacji śmieci w pokojach hotelowych.


Sheraton Poznań

Miasto: Poznań
Kategoria przyznana: 5*
Liczba pokoi: 180 / Liczba miejsc noclegowych: 300
Liczba lokali gastronomicznych: 3 / Liczba miejsc: 200
Liczba sal konferencyjnych: 6 / Liczba miejsc: 400
SPA: basen, sauna, fitness club
Sieć: Starwood Hotels & Resorts
Liczba zatrudnionych: 130
Data otwarcia: 2007


W hotelu wyeliminowano plastikowe torby, a do dyspozycji gości przekazano płócienne torby ekologiczne, które są symbolem całej kampanii i przydają się na zakupach. Zbierano też podpisy wśród gości i pracowników, aby wyeliminować torby foliowe z polskich sklepów. Hotel stara się promować odpowiedzialny biznes i proekologiczne inicjatywy na wszystkich poziomach organizacji, poczynając od energooszczędnej klimatyzacji i żarówek, toalet zużywających mniejszą ilość wody podczas spłukiwania, zarządzanie odpadami przez właściwą segregację, używanie przyjaznych dla środowiska środków czyszczących kończąc na unikaniu plastikowych toreb. Bardzo ważne jest również uświadamianie pracowników przez system szkoleń. Przez edukację oraz inne inicjatywy, takie jak wspólne uczestniczenie w akcji „Sprzątania Świata” stają się oni bardziej świadomi problemów środowiska, wierzą, że od nich też zależą pozytywne zmiany i mogą wprowadzić nabytą wiedzę we własnych domach.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *