Events Calendar – narzędzie dla sprzedawców i revenue managerów

Autor: Wojciech Liszka
Zastanówmy się nad wykorzystaniem do optymalizacji swoich przychodów wiedzy o imprezach i wydarzeniach zaplanowanych na nadchodzące miesiące. Opowiemy jak stworzyć własny tzw. events calendar i jak dzięki uważnemu monitorowaniu planowanych wydarzeń zwiększać zyski hotelu. Kalendarz wydarzeń to coś, co doceni każdy revenue manager i każdy sprzedawca. Jest nie tylko wartościowym źródłem wiedzy o rynku, ale może być też wartościowym narzędziem pomocnym w zarządzaniu hotelem. Jak go zbudować? Z wyprzedzeniem zdobywaj wiedzę o wszystkich wydarzeniach w mieście By stworzyć własny events calendar trzeba obserwować i systematycznie zapisywać, jakie wydarzenia są planowane w naszej okolicy na nadchodzące miesiące. Naszą uwagę powinno zwracać wszystko, co potencjalnie zgromadzi interesujących nas gości. Będą to zarówno festiwale, koncerty, imprezy sportowe, jak i ważne wydarzenia miejskie, stanowiące atrakcję dla przyjezdnych. Takie imprezy potrafią ściągnąć dużą liczbę osób, jednak dla nas szczególnie interesujące są te, wśród których znajdzie się nasza grupa docelowa. Przykładowo – jeśli, przy wsparciu organizacji kultury i sponsorów, miasto organizuje duży koncert z występem gwiazdy, to oprócz tych dla fanów potrzebne będą też miejsca noclegowe dla techników, oświetleniowców, organizatorów, zespołu, licznych VIP-ów oraz innych osób związanych z występem i jego oprawą. Warto dokładniej przyjrzeć się targom, konferencjom i kongresom oraz spotkaniom organizowanym w dużych obiektach, takich jak uczelnie, urzędy miast, a także centra konferencyjne i wystawiennicze, teatry, ośrodki kultury. Rzecz jasna, takie wydarzenia mogą mieć różną rangę i zasięg regionalny, jednak duża część skupia wokół siebie osoby spoza miasta i wpływa na wypełnienie miejsc noclegowych i konferencyjnych. Nie wolno zapomnieć o monitorowaniu tych wydarzeń, których nie udało się pozyskać dla naszego hotelu, a w dużej mierze wypełnią one pokoje i sale konkurencji. Może się zdarzyć, że w tym czasie jeszcze jedna lub kilka innych imprez pojawi się na horyzoncie, w związku z czym wzrośnie popyt na nasze wolne pokoje i sale. Mniejsza dostępność konkurencji pozwoli nam z większym komfortem przystąpić do negocjacji. Obserwuj równowagę pomiędzy podażą pokoi a popytem Obserwowanie równowagi pomiędzy popytem, a podażą pokoi jest kluczem do [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *