Szacunek dla natury i człowieka hotel z certyfikatem LEE D

Autor: Rafał Schurma, Renata Sobczyńska
Ekologia obecnie to już nie tylko moda zapewniająca przewagę rynkową, ale wręcz obowiązek odpowiedzialnego inwestora. Dotyczy to również hoteli. Nie należy rozwiązań przyjaznych środowisku rozpatrywać jedynie przez pryzmat kosztów, ale podkreślać ich aspekt oszczędności w długim okresie oraz przyszłe korzyści społeczne. Działalność hotelarska jest związana z ingerencją w środowisko naturalne, dlatego należy dołożyć starań, aby zminimalizować jej negatywny wpływ. Prowadzenie biznesu w sposób zrównoważony jest integralną częścią strategii grupy Zdrojowa i jednego z jej filarów, czyli programu Zdrojowa Eco Friendly. W istniejących obiektach sieci Zdrojowa Hotels zastosowano szereg rozwiązań prośrodowiskowych, które spotkały się z dużą aprobatą ze strony gości. Zdrojowa Invest jako świadomy deweloper stosuje przyjazne środowisku rozwiązania budowlane, które są planowane już na etapie projektowania inwestycji. Dla liderów w dziedzine zrównoważonego rozwoju w branży hotelarskiej czas jednak na usystematyzowane tych działań, przejście na wyższy poziom dzięki wprowadzeniu wielokryterialnych systemów oceny budynków takich jak LEED, BREEAM czy DGNB. Pierwszy nowy hotel zgodny z certyfikatem LEED Obiekty sieci Zdrojowa Hotels zlokalizowane są w miejscowościach wypoczynkowych na terenach o wyjątkowych walorach przyrodniczych. Następnym krokiem grupy, podkreślającym najwyższą troskę o zasoby naturalne, jest międzynarodowa certyfikacja ekologiczna 5-gwiazdkowego hotelu Radisson Blu Resort, powstającego w ramach kompleksu Baltic Park Molo w Świnoujściu. Będzie to pierwszy nowobudowany hotel w Polsce powstający zgodnie z wytycznymi prestiżowego certyfikatu Leadership in Energy and Environmental Design (LEED). Wielu inwestorów rezygnuje z innowacyjnych rozwiązań kierując się ich wysokimi kosztami zakupu i instalacji, a często zapomina o dużych oszczędnościach, które znacząco redukują późniejsze koszty eksploatacyjne. Poza tym energia elektryczna i cieplna, szczególnie w budynkach o dużych kubaturach, to jeden z ich głównych aspektów wpływu na środowisko, którego dobro w dzisiejszym świecie powinno być na uwadze każdego odpowiedzialnego hotelarza. W wielu wypadkach operatorzy nie są jednak właścielami obiektów, więc mają ograniczony wpływ na sam proces projektowy i wykonawczy obiektu. Planując nowe budynki, których użytkowanie przewidziane jest na lata, warto być innowacyjnym i myśleć nie tylko o aktualnej konkurencji, ale i tej, która pojawi się w przyszłości – zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej od 2021 roku wszystkie nowe budynki będą musiały wykazywać się niemal zerowym zużyciem energii. Z drugiej strony, aby zapewnić komfortowe warunki gościom, niezbędnie jest zastosowanie różnego rodzaju udogodnień. Wymagają one nie tylko dodatkowych nakładów finansowych, ale również zużywają energię, której pozyskanie obciąża środowisko. Polityka recyklingu W chwili obecnej wszyscy światowi operatorzy sieciowi w branży hotelarskiej mają wewnętrzne rady oraz programy związane z ochroną środowiska i rozwojem zrównoważonym. Skala zaangażowania w tę tematykę może jednak znacząco się różnić. Standardowe praktyki polegające na pozostawieniu na życzenie gościa ręczników po jednokrotnym użyciu oraz pościeli w celu ograniczenia ich codziennego prania (czasami wspomagane nawet przez programy lojalnościowe), czy też wymiana żarówek na [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *