Turyści coraz bardziej usatysfakcjonowani wypoczynkiem w Polsce

W 2014 roku ogólny poziom satysfakcji z pobytu w Polsce wyniósł 96% a turystów krajowych i 92 % – dla turystów zagranicznych. W latach poprzednich udział osób zadowolonych wśród turystów zagranicznych był nieco niższy i wynosił: w 2013 roku – 85%, w 2012 roku – 89% - wynika z badanie przeprowadzonego na lecenie Polskiej Organizacji Turystycznej. a2
Zamek Bolków, Pixabay
Ponad 90% wszystkich badanych chce ponownie wypoczywać w Polsce. Dodatkowo, sześciu na dziesięciu turystów (zarówno w grupie turystów polskich – 65%, jak i zagranicznych – 60%) oceniło tegoroczny pobyt jako lepszy, w porównaniu do swoich poprzednich wyjazdów. Zdecydowanie wzrosła liczba turystów zagranicznych polecających wypoczynek w Polsce a zmalał udział osób w grupie „obojętnych”. Najwyższy poziom osiągnął wskaźnik NPS w grupie turystów z krajów „starej” Unii Europejskiej oraz Niemców - ponad 60% respondentów z tych krajów chce zdecydowanie polecać Polskę swoim przyjaciołom i znajomym. Co ważne wśród 5 najbardziej pozytywnych aspektów pobytu znalazła się także satysfakcja z zakwaterowania, którą wykazało aż 83% zagranicznych ankietowanych (i tylko 43% turystów z Polski). Najniżej oceniany przez turystów jest transport lokalny. Turyści zagraniczni wyraźnie częściej niż polscy wyrażają zadowolenie z pobytu w naszym kraju. Znacznie chętniej też skłonni są polecić znajomym wypoczynek w Polsce. Jest to szczególnie widoczne wśród osób, które: nocują u rodziny lub znajomych, wypoczywają w formule częściowo zorganizowanej oraz przyjechały do Polski w grupie przyjaciół. Na zadowolenie z podróży istotny wpływ ma także miejsce pobytu. Bardziej zadowoleni byli ci turyści (zarówno polscy, jak i zagraniczni), którzy wypoczywali nad jeziorami, rzekami oraz w pobliżu lasów i puszczy. Niebagatelne znaczenie odgrywa miejsce noclegu. Mniej skłonne do polecania wypoczynku w naszym kraju są osoby, które w Polsce nocowały w hotelu. Dotyczy to zarówno cudzoziemców, jak i (w większym stopniu) Polaków. Im lepszy hotel, tym mniejsza satysfakcja. Prawidłowość ta związana jest zapewne ze specyfiką oczekiwań turystów, którzy spędzają wakacje w obiektach noclegowych wysokich kategorii. „Badanie konsumentów usług turystycznych" zostało zrealizowane przez konsorcjum firm Bluehill Sp. z o.o., Quality Watch Sp. z o.o. oraz Pracownię Badawczą BSM w okresie lipiec-wrzesień 2014 r. na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej, w ramach Projektu Promujmy Polskę Razem, Działanie 6.3 POIG. Raport dostępny na stronie WWW.pot.gov.pl.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *