Budujemy pakiety

Katarzyna Tomczyk
Pracowała między innymi dla Groupe Envergure – była odpowiedzialna za sprzedaż hoteli Campanile w Polsce. Wcześniej w krakowskiej firmie head-hunterskiej jako doradca personalny prowadziła projekty rekrutacyjne między innymi dla sieci hotelowych. Zna język francuski i angielski. Skończyła w Krakowie polonistykę i dziennikarstwo w WSP oraz zarządzanie personelem w Akademii Ekonomicznej. Interesuje się podróżami, kinem, narciarstwem, turystyką górską i rowerową, literaturą oraz tańcem.

Dziś nasz najważniejszy cel to walka o klienta indywidualnego, tzw. walk-in  – mówi Katarzyna Tomczyk, dyrektor  sprzedaży i marketingu w spółce PUHiT  zarządzającej m.in. hotelami klasy  ekonomicznej i turystycznej w Warszawie.


Czy zasady promocji hoteli niższej klasy różnią się od dotyczących hoteli luksusowych?

    Hotele ekonomiczne promuje się według bardzo podobnych zasad co wielogwiazdkowe. Klienci często pochodzą z tych samych przed-siębiorstw – tyle że my kierujemy ofertę do me-nadżerów średniego szczebla, a hotele cztero- i pięciogwiazdkowe do prezesów i właścicieli firm. Reklamujemy się w prasie ekonomicznej
i branżowej. Ulegliśmy także tendencji do tworzenia przez sieci lub grupy hotelowe własnych portali rezerwacyjnych, które dają klientom możliwość szybkiego zapoznania się z ofertą oraz uzyskania preferencyjnej ceny, a także uczestniczenia w programie lojalnościowym. Nie można jednak zapominać o obecności w międzynarodowych platformach rezerwacyjnych. Obecnie są   nich dostępne tylko nieliczne hotele ekonomiczne, za to w całkiem licznym towarzystwie hoteli luksu­sowych. Wspomniane platformy to: expedia.com, hotels.com, hotelbeds.com. Oprócz tego warto zadbać o obecność hotelu w przewodnikach dla turystów zagranicznych.

Jakie są inne skuteczne metody promocji obiektów klasy ekonomicznej?

    Istotnym nośnikiem promocyjnym jest reklama zewnętrzna. Przyznam, że w Warszawie – w prze-ciwieństwie do innych polskich miast – bardzo trudno uzyskać pozwolenie na zawieszenie na słupach małych tabliczek informacyjnych wskazujących na lokalizację hotelu. A takie drogowskazy są niezwykle potrzebne. Warto się pokazywać na wszel-kiego rodzaju nośnikach reklamy zewnętrznej: przystankach komunikacji miejskiej, dworcach autobusowych i kolejowych, na lotniskach. Jest to wyjątkowo skuteczne, choć nie każdego stać na takie rozwiązanie i trzeba wybierać jedną spośród wielu możliwości.

Do jakich gości w ten sposób docieracie?

    W tym  roku     chcemy    się    skoncentrować    na     goś- ciach typu walk-in, dlatego  będziemy się  reklamować w pociągach ekspresowych i InterCity. Interesuje nas też współpraca ze wszystkimi tanimi liniami lotniczymi. Najchętniej sprzedawalibyśmy naszą ofertę w pakiecie z przelotem, ale linie lotnicze niezbyt chętnie decydują się na taką współpracę. Na razie wystarcza nam obecność w ich portalach rezerwacyjnych.
    Inne dobre sposoby promocji, również pojedynczych obiektów klasy ekonomicznej, to reklama w taksówkach: naklejki na maskach samochodów, pokrowce z na [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Katarzyna Tomczyk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *