Nowe trendy

Autor: Anna Kłossowska
Autorka jest redaktor naczelną
miesięcznika „Rynek Turystyczny”


SPA dla emerytów, popyt na usługi wodno-relaksacyjne w krajach Azji, moda na pokoje i groty solne, SPA-farmy – tylko te kilka przykładów jest najlepszym dowodem, że formuła SPA nigdy się nie wyczerpie, bo stale jest rozszerzana i modyfikowana.



Pojęcie SPA kojarzy się z oazą relaksu, z której korzystają głównie kobiety sukcesu czy zapracowani biznesmeni; z miejscem, gdzie może podtrzymać i poprawić urodę oraz formę. Obecnie znaczenie tego pojęcia zmienia się i rozszerza.


SPA dla 60+

Europa się starzeje. Rodzi się coraz mniej dzieci, a pokolenie wyżu demograficznego, tzw. baby boomers zasila szeregi emerytów. W innych częściach globu, nawet w tych, których ten problem nie dotyczy, emeryci, pod wpływem medialnej rewolucji, również zmieniają swój pogląd na życie i chcą czuć się jak najdłużej sprawni i młodzi. Stąd oferty SPA coraz częściej adresowane są również dla nich. Powstawać będzie też coraz więcej ośrodków tylko dla tej kategorii wiekowej. Już tak się dzieje np. w Bawarii. W uzdrowisku Bad Fuessing SPA termalne adresowane są do osób starszych. I jest na nie ogromny popyt wśród Niemców, którzy przyjeżdżają tu gremialnie ze wszystkich regionów kraju. Na miejscu czekają na nich zabiegi fizjoterapeutyczne, rehabilitacyjne, zabiegi leczące ból. To nowe menu SPA medycznego czy paramedycznego, prowadzonego przez wykwalifikowany personel (stale poszerzany o specjalistów z zakresu ortopedii, chiropatów, fizjoterapeutów itp.), będzie się rozszerzać o ofertę saun na podczerwień, coraz liczniejsze zabiegi pod hasłem „anti-aging”, czyli przeciwstarzeniu (już mamy do czynienia z prawdziwym ich wysypem) czy „corrective”, czyli korygujące (masaże korygujące twarzy, ciała, kręgosłupa). W niektórych ośrodkach SPA już nastawionych na starszych gości, karty dań są drukowane większą czcionką!


Pokoje i groty solne

Rosnąca rola haloterapii, czyli terapii w grotach i pokojach solnych to kolejny świato [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *