andel’s Berlin sprzedany za 105 mln euro

Fundusz Union Investment Real Estate GmbH kupił 4-gwiazdkowy hotel andel’s Berlin z 557 pokojami za 105 mln euro (ok. 190 tys. euro za pokój) od spółki celowej firm Warimpex i UBM Development AG.



Oddany do użytku w 2009 roku kongresowy hotel andel’s znajduje się w dzielnicy Prenzlauer Berg. – Hotele stanowią podstawowy element naszych funduszy, a Berlin jako czołowa destynacja turystyczna w Europie należy w obszarze tej klasy obiektów do najatrakcyjniejszych i najdynamiczniej rozwijających się rynków – mówi Andreas Löcher, dyrektor ds. inwestycji hotelowych spółki Union Investment Real Estate GmbH.Hotelem nadal zarządzała będzie i dzierżawiła go spółka Vienna International Hotelmanagement należąca do Warimpeksu i UBM.

Każda z firm była właścicielem 50 proc. udziałów w andel’sie. – Nasza strategiczna inwestycja w projekt zlokalizowany w wówczas jeszcze mocno niedocenianej części Berlina, zakończyła się właśnie bardzo pomyślnie sprzedażą tego znakomitego obiektu. andel’s Berlin stanowi doskonałą kombinację hotelu i oferty konferencyjnej, spełniającą potrzeby miasta, a także w ostatnich latach niezwykle dowartościowującą jego wschodnią część – mówi Franz Jurkowitsch, prezes Warimpeksu. andel’s jest jednym z czterech hoteli kongresowych w Berlinie. Pomieszczenia konferencyjne obejmują 3,8 mkw. z salą balową, 21 salami konferencyjnymi oraz 15 elastycznie zaprojektowanymi pomieszczeniami, w których mogą odbywać się seminaria. Poza tym na 12. piętrze hotelu znajduje się restauracja Skykitchen prowadzona przez szefa kuchni Alexandra Koppe, posiadającego gwiazdkę Michelin, a na 14 piętrze mieści się sky bar. andel‘s Hotel Berlin jest ósmą inwestycją hotelarską Union Investment w stolicy. Inne obiekty to m.in. InterContinental, Radisson Blu, Pullman i Sofitel. Portfolio hotelowe Union Investment, w skład którego wchodzi 25 marek, obejmuje obecnie 40 obiektów wartych ok. 2,3 mld euro. Fundusz kupił ostatnio hotel Radisson Blu we Wrocławiu, a wcześniej Hampton by Hilton w centrum Warszawy i Radisson Blu w Krakowie, a także centrum handlowe Manufaktura w Łodzi za 390 mln euro.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *