Zarzuć sieci w sieci – Internet w hotelu

Maksymilian Pawłowski
Autor jest asystentem wiceprezesa spółki Orbis SA. Zajmuje się sprawami korporacyjnymi i relacjami inwestorskimi. Interesuje się wspomaganiem  marketingu i sprzedaży w hotelarstwie bezprzewodowymi systemami  informatycznymi i teleinformatycznymi.

Przewiduje się, że e-commerce, handel elektroniczny, będzie rósł  w Europie o 33 proc. rocznie, a w 2010 r. osiągnie w skali światowej obroty w wysokości 316 mld dolarów. W związku z tymi optymistycznymi prognozami warto rozważyć stworzenie strony internetowej zatrzymującej w naszym hotelu czy pensjonacie choćby ułamek tego strumienia pieniędzy.

Zaawansowanie przedsiębiorstw hotelarskich w dziedzinie handlu elektronicznego jest różne, w dużej mierze wprost proporcjonalne do ich skali i dochodowości. W Polsce dominującą grupą s  wśród nich małe rodzinne hotele i pensjonaty. Wprowadzanie przez nie rozwiązań e-com-merce wiąże się z optymalizacją kosztów, ale również z wydatkami związanymi z wdrażaniem wszelkich systemów tego typu.

Pierwszy krok: e-mail

Podstawową formą funkcjonowania w wirtualnej gospodarce jest posiadanie przynajmniej adres  poczty elektronicznej. Jest to obecnie jeden z najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych do rezerwacji usług hotelowych. Często jednak odnalezienie adresu e-mail hotelu czy pensjonatu, w którym gość chciałby spędzić czas, sprawia kłopot. Samo tylko istnienie takiego adresu – bez wsparcia tradycyjnymi materiałami reklamowymi – nie przyniesie rezultatów. Niezbędne jest promowanie go na wizytówkach i wszelkich materiałach drukowanych dostępnych dla potencjalnych gości. Można tworzyć adresy e-mail przypisane konkretnej działalności hotelowej (np. inny adres do rezerwacji usług noclegowych, inny dla usług gastronomicznych). Taki sposób organizacji komunikacji przyczyni się do indywidualizacji kontaktów z klientem, a w hotelu zoptymalizuje procesy zarządzania i obiegu do [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Maksymilian Pawłowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *