Postawa concierge pożądana cecha każdego pracownika hotelu

Hotelarz to bezdyskusyjnie każda osoba pracująca w branży hotelarskiej, bez względu na rodzaj obiektu noclegowego, piastująca zarówno stanowisko najniższego szczebla, jak i kierownicze, dyrektorskie po top management (prezesi spółek, sieci hotelowych). Pod warunkiem, że osoby te w pełni identyfikują się ze swoim hotelem, a pracę w branży hospitality traktują jako życiową misję.

W mowie potocznej przyjęło się, że hotelarz to osoba z długim stażem w branży hotelarskiej, posiadająca wieloletnie doświadczenie, zajmująca wysokie stanowisko w hotelu. Pragnę przełamać ten mit – zaznaczyć wyraźnie, iż każdy z nas jest (i powinien czuć się) hotelarzem, niezależnie od stażu pracy czy stanowiska, jakie zajmuje. Chcę pokazać, jak ważna jest postawa concierge w codziennej pracy każdego z nas, tak oczekiwana z punktu widzenia wymagającego gościa hotelu, a o którą wciąż tak trudno. Chyba wszyscy zarządzający hotelami na co dzień, obserwując swój zespół pracowników – bardzo zaangażowany w pracę, odpowiedzialny, borykający się z różnymi sytuacjami, starający się jak najlepiej obsłużyć gości – życzyłby sobie, aby każdy z pracowników cechował się naturalną (niewymuszoną) gościnnością, uprzejmością, grzecznością, a kiedy trzeba był stanowczy i asertywny.

Człowiek do zadań specjalnych

Istnieje wiele definicji concierge, każdy z hotelarzy zna ich pewnie przynajmniej kilka. Na potrzeby tego artykułu przyjmijmy po prostu, że concierge to w hotelu człowiek do zadań specjalnych. Najczęściej spotykamy go w najbardziej luksusowych hotelach (choć powoli zaczyna się to zmieniać). To pracownik, mający za zadanie spełnianie najróżniejszych życzeń i próśb gości, załatwianie miksu różnorodnych spraw, często bardzo nietypowych, delikatnych, czy tzw. spraw nie do załatwienia. Personel każdego hotelu przy wykonywaniu swoich codziennych, (często powtarzalnych) obowiązków powinien charakteryzować się postawą concierge. Czy trudno to osiągnąć? Każdy absolwent szkoły hotelarskiej wie, iż najważniejszą determinantą sukcesu hotelu jest jego lokal [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Michał Krzysztof

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *