Wyniki Orbisu idą w górę

Według wstępnych danych finansowych przychody Orbisu w III kwartale wyniosły 362,9 mln zł co oznacza wzrost o 7,5% wobec danych pro forma* za III kw. 2014 roku. Grupa zanotowała także wzrost frekwencji o 6,5 p.p. oraz 11-proc. wzrost RevPAR.
Gilles Clavie - prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis SA
W III kwartale obłożenie w hotelach grupy wyniosło 82% przy 75,5% rok wcześniej. Także porównanie za 9 miesięcy wypada korzystnie, w tym okresie Orbis odnotował wzrost z 64,2 proc. do 71 proc. W hotelach w Polsce w minionym kwartale obłożenie wyniosło 78,3% i było 6 pp. wyższe niż przed rokiem. Po III kwartałach obłożenie hoteli grupy w naszym kraju wynosi 69,2% i jest o 7,5 p.p. wyższe niż rok wcześniej. ARR (średnia cena za pokój) w III kwartale wyniósł 218,4 zł, przy 213,5 z k w roku ubiegłym. Po 9 miesiącach ARR wynosi 216,2 zł przy 214,4 zł rok wcześniej. W hotelach w Polsce ARR w III kwartale wyniósł 208,0 zł przy 209,4 zł w roku ubiegłym (208,9 zł po 9 miesiącach 2015/ 210,6 zł po 9 miesiącach 2014). RevPAR (przychód na jeden dostępny pokój) w ubiegłym kwartale wyniósł 179,0 i był wyższy o 11% niż rok wcześniej (161,2 zł rok wcześniej). Także po 9 miesiącach Orbis może się pochwalć imponującym, 11,5% wzrostem RevPAR który wzrósł z 137,7 zł rok temu do 153,5 zł w tym roku. Nie inaczej jest w hotelach grupy w Polsce, gdzie w III kwartale RevPAR wzrósł z o 8,7% z 151,3 zł do 164,4 zł w tym roku io po 9 miesiącach tego roku o 11,2% z 129,9 zł do 144,5 zł w tym roku. Grupa Hotelowa Orbisto największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej oferująca 19 000 pokoi w ponad 100 obiektach. Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami: Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a takżeOrbis Hotels. *Wszystkie prezentowane dane podawane są pro forma i uwzględniają wyniki zakupionych spółek z Europy Środkowo-Wschodniej, jakby były konsolidowane od dnia 1 stycznia 2014 roku.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *