Design dla pokolenia milenialsów

Autor: Bogusław Budyś
Dynamika zmian, w tym w szczególności koegzystencja dwóch pokoleń konsumentów oraz rozwój nowych technologii, wpływają bezpośrednio na trendy w projektowaniu hoteli. Design wnętrz, stanowiący najbardziej widoczną wizerunkowo wartość obiektu, musi na biężąco reagować na zmiany, których podłożem jest ogólnopojęty rozwój społeczny. Czym charakteryzują się współczesne kanony stylu i w jaki sposób odpowiadają one na potrzeby gości hotelowych? Pisząc o trendach w architekturze hotelowej i designie należy w pierwszej kolejności odnieść się do człowieka. Człowieka, którego cechują upodobania, sposób życia, wartości, wiek, płeć. Milenijne wnętrza Już w tym momencie jesteśmy w stanie wskazać pierwszy trend współczesnego designu hoteli – profilowanie wnętrza podyktowane charakterystyką grupy docelowej. Czasy zunifikowanych hoteli (Amerykanie używają w stosunku do nich trafnego określenia cookie-cutter, czyli foremka do ciasta) odchodzą do przeszłości, przegrywają bowiem rywalizację z markami, które umiejętnie dostosowują ofertę, w tym wygląd wnętrza, do konkretnego gościa. Pytanie tylko, o jakim gościu hotelu mówimy? Przewiduje się, że już w 2015 roku ponad 50 proc. podróżujących stanowić będą reprezentanci tzw. pokolenia millennials – urodzeni w latach 80. i w pierwszej połowie lat 90., którzy w dorosłość wkraczali już w XXI wieku, a ich dzieciństwo i młodość zbiegły się z intensywnym rozwojem nowych technologii. Dla nich szybki internet, swoboda poruszania się, możliwość wyboru spośród rozległej oferty w jakiejkolwiek dziedzinie jest czymś oczywistym, jest bazą dla wartości nadrzędnych, czyli wrażeń estetycznych czy zdobywania nowych doświadczeń. To właśnie temu pokoleniu 20- i 30-latków przyjrzymy się dokładniej w kontekście architektonicznych trendów w hotelarstwie. Lobby zamienia się w salon Wskazane wcześniej „doświadczanie wrażeń” jest hasłem przewodnim wyznaczającym obecnie światowe trendy w architekturze zarówno dla obiektów nowo powstających, jak i tych modernizujących się. Patrząc na hotele OKKO (nowa marka współtwórcy sieci Accor Paula Dubrule’a, który brał udział we wprowadzeniu na rynek marki Novotel, ibis i Formuła 1 oraz Oliviera Devysa, który wraz z Dubrulem stworzył markę Suitehotel), Radisson Red, Canopy by Hilton czy MOXY można zauważyć pewne ich zbieżne atrybuty, które zdają się być odpowiedzią na rosnący w siłę trend „doświadczania”. Po pierwsze, pomieszczenia wspólne: przestronne, wyposażone w wygodne sofy, fotele, biurka do pracy przy komputerze, ekspres do kawy, długi wspólny stół oraz designerskie dodatki, do tego futurystyczne oświetlenie oraz bogactwo kształtów i materiałów okalających ściany, podłogi i sufity. Lobby staje się salonem, nie zaś przedsionkiem hotelu dostosowanym jedynie do celów recepcji. Należy zauważyć, że to właśnie lobby jest pierwszym punktem styczności klienta z marką hotelową, która ma zaledwie kilka minut, aby dzięki zaprezentowanej przestrzeni pokazać, że istnieje znak równości pomiędzy oczekiwaniami młodego klienta a ofertą hotelu, która została pod niego sprofilowana. I tak, zmniejszenie rangi lady recepcyjnej jest wyrazem odejścia od sztucznego podziału, dystansu pomiędzy klientem a hotelem, obs [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *