Wyniki Orbisu pod koniec roku lepsze

Autor: Piotr Stawiński
Przychody Grupy Hotelowej Orbis w ubiegłym roku wyniosły 680 mln i były o 15 mln mniejsze niż rok wcześniej, za to zysk wzrósł z 4 do 17 mln zł. Obłożenie hoteli było wyższe o 1,4 punktu procentowego i wyniosło 48,8 proc., ale średnia cena za pokój spadła o 3,6 proc. do 216,8 zł, a RevPAR o prawie 1 proc. do 105,5 zł. Najlepiej radziła sobie Warszawa.


Rok 2010 był okresem dekoniunktury na polskim rynku hotelarskim, jednak z miesiąca na miesiąc rynek stabilizował się i zaczął wychodzić z kryzysu. W ciągu roku następowało powolne wyhamowywanie tendencji spadkowej wskaźników operacyjnych hoteli, zaś w drugiej połowie 2010 niektóre rynki zaczęły wykazywać poprawę frekwencji – stwierdził prezes Orbis S.A. Laurent Picheral przy okazji publikacji rocznego sprawozdania zarządu z działalności Grupy Kapitałowej Orbis.


Różnice między rynkami

– Widoczne były znaczne różnice pomiędzy poszczególnymi regionanami, przy czym wyniki rynku warszawskiego okazały się lepsze niż w pozostałych miastach. W 2010 roku przychody w stolicy wzrosły o 10 proc., a w samym tylko grudniu o prawie 20 proc. – oznajmił Laurent Picheral. Jak informuje prezes Orbisu, pod koniec roku trendy wzrostowe zaobserwowano także na takich rynkach jak Wrocław, Kraków czy Poznań. Sądząc po poziomie rezerwacji, jak i ożywieniu gospodarczym w krajach europejskich, tendencja ta powinna utrzymać się w 2011 roku. – Jednak jeszcze nie we wszystkich miejscach zauważalne są wzrosty, za przykład mogą posłużyć Katowice i mniejsze miasta – przyznaje Laurent Picheral. W porównaniu do całego roku całkiem dobry dla Orbisu okazał się IV kwartał. Wzrosła średnia cena za pokój o 2,8 proc. do 217 zł (przy całorcznym spadku o 3,6 proc.), a także RevPAR o prawie 5 proc. do 97 zł (podczas gdy w skali całego roku spadł 0,94 proc.). – W drugiej połowie roku roku Grupa Hotelowa odnotowała ożywienie w segmencie klientów korporacyjnych, szczególnie w takich kluczowych rynkach jak Warszawa. Polskie firmy znowu chętnie inwestują w szkolenia, częściowo finansowane ze środków Unii Eu [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *