Polscy hotelarze optymistami

Polscy hotelarze są dużo bardziej optymistycznie nastawieni w oczekiwaniach, co do wzrostu obłożenia, średniej
ceny za pokój i RevPAR w 2011 roku w porównaniu do swoich europejskich kolegów – wynika ze Światowego
Badania Nastrojów w Branży Hotelowej przeprowadzanej przez firmę konsultingową Horwath HTL. Polacy brali
w niej udział po raz pierwszy.


Na przełomie stycznia i lutego Horwath HTL, firma działająca
na rynku usług doradczych dla hotelarstwa i turystyki,
przeprowadziła kolejną edycję swojego badania. Wzięło w
niej udział 1972 hotelarzy z 53 krajów ze wszystkich kontynentów.
Badanie odbywa się regularnie dwa razy do roku.

Na pewno będzie wzrost…

Ankieta miała na celu zbadanie przewidywań branży hotelarskiej,
co do jej rozwoju oraz poznanie prognoz hotelarzy dotyczących
wyników, jakie mogą być osiągane na rynku hotelowym w 2011
roku. W Polsce ankietę wypełniło 62 hotelarzy, głównie z obiektów
3- i 4-gwiazdkowych. Ok. 20 proc. stanowili respondenci z hoteli
2-gwiazdkowych, było też kilku reprezentantów hoteli najwyższej
kategorii. Ankiety nadeszły ze wszystkich regionów kraju, z lekką
przewagą dużych miast.
Na pytanie o oczekiwania, co do perspektyw roku 2011 w stosunku
do 2010 ponad 72 proc. hotelarzy z Polski stwierdziło, że spodziewa
się lepszego obłożenia hoteli, podczas gdy średnia europejska
wyniosła 57 proc., a światowa 59 proc. W przypadku średniej ceny,
osiągnięcia lepszej niż ubiegłym roku spodziewa się 46 [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wiktor Kołakowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *