Restauracja – gdzie szefem kuchni jest architekt wnętrz

Autor: Agata Abramczuk
Być może nie ma nic lepszego na świecie niż połączenie wyrafinowanych dań konsumowanych w pięknych wnętrzach. Jaką rolę pełni restauracja hotelowa? Kucharzem tutaj zdecydowanie jest architekt wnętrz. To on determinuje „przyprawami” wyostrzenie zmysłów smaku, węchu, dotyku i słuchu. Kucharz dokładnie dobiera składniki do dań w proponowanym menu, tak jak architekt wnętrz ma za zadanie trwale „przyprawić” zmysły gości.
Pierwsze skrzypce w tym wnętrzu grają „cukierkowo-bajkowe bufety”. Tego wnętrza nie da się zapomnieć: NHOW HOTEL BERLIN, Niemcy. Projektant: Karim Rashid
Stworzenie wizji
Pierwszym aspektem, o którym trzeba pomyśleć projektując część gastronomiczną swojego obiektu, to: co chcemy oferować naszym gościom. Powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań:
  • kim będą nasi klienci?
  • czy tworzymy wnętrze o charakterze formalnym czy raczej mniej formalnym?
  • jak i rodzaj posiłków chcemy serwować?
Kolorystyka, kształty, oświetlenie, tworzywa, materiały wykończeniowe, wszystkie elementy starannie dopracowane odpowiadają za samopoczucie, smak, atmosferę. Zatem jakim psychologiem jest architekt wnętrz? Udowodniono naukowo, że kolorystyka ma wpływ na odbiór widza – a w tym przypadku gościa. Architekt wnętrz musi umiejętnie dobrać kolorystykę wnętrza, która będzie odpowiadać grupie docelowej restauracji, a zarazem będzie spójna z estetyką całego hotelu.
Stół na pierwszym planie nadaje charakter temu wnętrzu. Doskonałe połączenia kolorystyczne nadają tworzą niepowtarzalny klimat. Zastosowanie nowatorskich rozwiązań sprawia, że jest to wnętrze inne od wszystkich. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *