O zaletach leasingu

Autor: Konrad Karpowicz
Autor jest dyrektorem handlowym
w firmie leasingowej Masterlease


Dla kierownictwa i dla gości, dla pracowników marketingu i do dostaw – samochody służbowe w działalności hotelu wykorzystywane są w wieloraki sposób. Ich zakup stanowi niemały koszt. Dlatego popularnym rozwiązaniem wśród hotelarzy staje się finansowanie ich przez leasing.



Przedsiębiorca działający w branży hotelarskiej, który na potrzeby swojej bieżącej działalności chce nabyć samochód służbowy, ma zwykle trzy możliwości. Zakup za gotówkę – a zatem niemały jednorazowy wydatek. Kredyt – a wraz z nim pokonywanie skomplikowanych procedur bankowych i obciążenie zdolności kredytowej firmy. I wreszcie leasing, czyli jak mawiają przedstawiciele branży leasingowej, święty spokój. Choć o leasingu mówi się coraz częściej, to jednak usługa ta ciągle budzi wiele wątpliwości i pytań. Dużo mówi się o jego zaletach podatkowych, często porównuje z kredytem, ale co konkretnie niesie ze sobą usługa leasingu?


Leasing dla każdego

Branża hotelarska użytkuje samochody firmowe w różnorodny sposób. Z jednej strony są one wykorzystywane w celu wzmocnienia wizerunku firmy i jej managerów, a także podkreślenia prestiżu obiektu. Wykorzystywane są wówczas przez kadrę kierowniczą lub stanowią mobilne zaplecze do obsługi gości hotelowych. Takie zadania pełnią głównie auta klasy Premium. Drugą grupę samochodów służbowych w sektorze HoReCa stanowią auta, które najczęściej są wsparciem w bieżących działaniach operacyjnych: służą do dostawy towarów bądź wykorzystywane są przez pracowników niższego szczebla np. działów marketingu i sprzedaży jeżdżących do klientów korporacyjnych hotelu. W tej grupie przeważają samochody o ładowności do 3,5 tony oraz auta kompaktowe typu Opel Astra czy Ford Focus. Najważniejszymi zaletami leasingu najczęściej wymienianymi przez przedsiębiorców jest fakt, że nie muszą oni wpłacać całej wartości przedmiotu leasingu, uzyskują korzystne warunki zakupu, ubezpieczenia i serwisu, a wszystko to mogą załatwić bez większych formalności nawet w ciągu dwóch dni. Leasing jest usługą dla każdego – zarówno dla małej firmy, która wykorzystuje jeden czy dwa samochody, jak i dla dużego przedsiębiorstwa posiadającego floty liczące dziesiątki aut. Firm [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *