Łazienka przemyślana

Autor: Anna Patoleta
Łazienka to jeden z głównych elementów, który decyduje o ocenie hotelu przez gościa i jego samopoczuciu podczas pobytu. Dlatego jej aranżacja i wyposażenie są tak istotne w procesie projektowania i budowy obiektu hotelowego, a stosowane urządzenia powinny być przede wszystkim najwyższej jakości. I na rynku widać, że standard łazienek hotelowych rośnie.
Inwestorzy zaczynają przywiązywać coraz większą wagę do rozwiązań stosowanych w łazience, współpracując z doświadczonymi również w branży hotelowej producentami jak Kaldewei, Hansgrohe, Duravit, Roca, Geberit, Ravak, Koło – Sanitec czy Franke. Coraz częściej zdają sobie bowiem sprawę, że wyposażenie łazienki to inwestycja długoterminowa, a rozwiązania, które wydają się ekonomiczne na początku, w dłuższej perspektywie okazują się złudne. Zaświadczą o tym wszyscy ci hotelarze, którzy musieli wyłączać pokój z eksploatacji, aby wymieniać kolejne szwankujące urządzenia, i ci, którzy wysłuchiwali skarg gości na źle działający prysznic, problemy ze spłukiwaniem wody w toalecie czy widoczne ślady zużycia umywalki, choć wszystko instalowane było całkiem niedawno.
Elżbieta Trybus, dyrektor zarządzający, Duravit   Łazienka zmienia się w living room Łazienka hotelowa staje się obecnie miejscem do życia – „living roomem” − które oferuje ucieczkę od świata zewnętrznego. O jakości owego living roomu decyduje m.in. obecność mebli, ich kolor oraz produktów wellnessowych. Wysokiej jakości powierzchnie drewniane jak heban, dąb bielony czy drzewo różane dają pełne życia ciepło i osobowość. Naturalne ciepło drewna staje w kontraście do białej ceramiki i powierzchni akrylowych wanien czy brodzików, wprowadzając cechy living roomu do łazienki. Nie chodzi tu jednak o włożenie umywalki w szafkę czy konsolę, również brodzik i wanna powinny wznosić się na obudowach drewnianych: to daje łazience „żyjący” charakter tworząc łazienkę marzeń.

Wielkość dowolna, ale…
Przepisy kategoryzacyjne nie określają wymaganej wielkości łazienki, czyli „węzła sanitarno-higienicznego przy jednostce mieszkalnej” (określają minimalną wielkość pokoju, np. w przypadku pokoju dwuosobowego jest to od 10 mkw. w hotelu 1-gwiazdkowym do 18 mkw. w 5-gwiazdkowym; ale, uwaga, dotyczy to samej powierzchni mieszkalnej, bez łazienki i przedpokoju, co czasami jest zaskoczeniem podczas wizyty komisji kategoryzacyjnej). Jej wielkość zależy więc od indywidualnej decyzji inwestora, co nie znaczy, że należy na niej oszczędzać. Wprost przeciwnie. Zgodnie z najnowszymi trendami w hotelarstwie, łazienka staje się równorzędną częścią pokoju, a projektanci starają się zacierać granice między nimi tworząc z nich jedną całość przedzieloną jedynie przeszkoloną ścianą. Pozwala to powiększyć ją wizualnie, doświetlić światłem dziennym i wyeksponować jej wyposażenie (przez co jego jakość jest jeszcze ważniejsza).  
Roca Polska

Systemy podtynkowe   Łazienka hotelowa powinna być estetyczna i modna, ale przede wszystkim funkcjonalna, a urządzenia łatwe do utrzymania w czystości. Należy także zwrócić uwagę na ergonomię i zastosowane technologie. Często spotykane są systemy podtynkowe, które również nie zabierają powierzchni i są uniwersalne. Umożliwiają szybką zabudowę umywalek, bidetów, misek WC oraz pisuarów. Ułatwiają także instalację oraz aranżację elementów na „wyspie” czy przepierzeniu. Bardzo praktyczne są rozwiązania z powierzchnią odkładczą, na której można ustawić akcesoria łazienkowe, dzięki czemu nie ma potrzeby inwestowania w meble.
W najbardziej awangardowych rozwiązaniach, łazienka staje się częścią powierzchni mieszkalnej, a jej wyposażenie stanowi część umeblowania, np. wanna stoi po środku pokoju, prysznic znajduje się przy łóżku, a umywalka pod oknem. Jednak moda modą, ale w hotelach niższych kategorii łazienki są mniejsze, wyposażone, oprócz umywalki i ustępu, jedynie w prysznic. Im wyższa kategoria, tym inwestorzy starają si [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *