Smaku kawy w hotelu się nie zapomina

Bez względu na kategorię hotelu i bez względu na rodzaj hotelu jego goście oczekiwali będą w nim dobrej kawy.
I dobrze podanej, bo są przecież „w hotelu”. Po hotelu (kawiarni, restauracji hotelowej) oczekuje się więcej niż
po „zwykłej” kawiarni.


„Może ta poranna hotelowa kawa postawi mnie na
nogi”, „kawa w hotelu była najgorszą, jaką w
życiu piliśmy, przypuszczalnie z powodu chlorowanej
wody”, „hotelowa kawa przywróciła siły
witalne i nawet przemoczone buty miały urok na swój sposób”,
„hotelowa kawa naprawdę niezła”, „podła kawa w hotelu, lepsza w
miejskiej kawiarni”, „przynajmniej hotelowa kawa przypada mi do
gustu. Wypijam cały dzbanek”, „hotelowa kawa dość podrzędna,
ale ujdzie”, „podobno całkiem ok jest kawa w hotelu X, słyszałem
już tak od paru osób”, „ale ciastko i kawa w hotelu przednie – niezmiennie,
i obsługa niezmiennie sympatyczna” – goście hotelowej
gastronomii, którzy zresztą zazwyczaj nawet nie są kawoszami (a
może właśnie dlatego) przywiązują dużą wagę do spożywania tego
napoju akurat w tym miejscu.
„Nasza poranna kawa w hotelu [zdjęcia na portalu społecznościowym
z podróży poślubnej], „pierwsza kawa w hotelu po powrocie
ze szczytu”, „na śniadanie kawa w hotelu za jedyne 30 yuanów
za 2 osoby!”, „na śniadaniu między hotelową kawą, hotelową
jajecznicą z żółtek a smażonym bekonem poznałem blond doktor z
Polski” – świadomi hotelarze zdają sobie sprawę z tego, że jakość
kawy, sposób jej podania i profesjonalizm serwisu ma ogromny
wpływ na ocenę przez gościa jego pobytu w hotelu, tym większy,
że często traktują ją podświadomie jako element luksusu, choć
pijają ją codziennie w domu.
Nie wspominając o „zwykłych”, biznesowych gościach hoteli,
którzy spędzają w nich sporą część swojego życia, bo taką mają
pracę, więc dobrą poranną kawę i jej duży wybór uznają za „psi
obowiązek” każdego hotelu. I biorą to pod uwagę przy dokonywaniu
kolejnej rezerwacji w tym samym mieście.


Dwa rodzaje kawy


Kawa odgrywa najważniejszą rolę w dwóch miejscach hotelu:
rano w restauracji śniadaniowej, gdy niemal wszyscy goście liczą
na to, że rozpoczną dobrze dzień od spożycia aromatycznej, mocnej
filiżanki lub dwóch tego napoju oraz w lobby barach ewentualnie
kawiarniach, gdzie tak mieszkańcy hotelu jak i osoby z zewnątrz
przychodzą praktycznie przez cały dzień specjalnie dla smaku kawy.
Dlatego firmy zajmujące się dostawami kawy do hoteli sprzedają
dwa rodzaje ziaren: śniadaniowe oraz do baru, gdzie działa zazwyczaj
ekspres ciśnieniowy. Szefowie gastronomii powinni zwrócić
uwagę, aby rano serwować mieszanki o sporej zawartości kofeiny,
dobrze mieszające się z mlekiem, bo poranne pretensje często
dotyczą właśnie kawy, najczęściej tego że jest zbyt słaba.
Najlepiej dobrać odpowiednie mieszanki na bazie Arabiki i
przygotowywać je w dobrej jakości ekspresie przelewowym.
Wysokiej jakości produkty kosztują ok. 50−60 zł za 1 kg netto,
ale przy zakupach hurtowych można osiągnąć cenę nawet 30 zł
netto za 1 kg kawy. W barach powinny znaleźć się odmiany jeszcze wyższej jakości
od 80 do 120 zł za 1 kg, choć, jak przyznają dostawcy kawy, polski
gość w hotelu zazwyczaj nie szuka wyrafinowanych produktów. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wiktor Kołakowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *