Marriott kupił Starwooda

Sieć Marriott International za 12,2 mld dolarów kupiła Starwood Hotels & Resorts. W ten sposób stanie się największą grupą hotelarską na świecie dysponującą ponad 1,1 mln pokoi w 5,5 tys. hoteli pod 30 markami. O sprzedaży Starwooda mówiło się już od kilku miesięcy. Kupnem zainteresowane były m.in. IHG i Hyatt, a także chińska sieć Jing Jang.

Transakcja sfinansowana została wartymi 11,9 mld dolarów akcjami Marriott International i 340 mln dol. w gotówce. Zakończyć ma się w połowie przyszłego roku. To największa transakcja na rynku hotelarskim od 2007 roku, gdy firma Blackstone Group LP przejęła firmę Hilton za 26 mld dolarów.

Czym dysponują sieci?

Marriott dysponował dotąd ponad 700 tys. pokoi w 4,3 tysiącach hoteli pod 19 markami i był jedną z trzech największych światowych sieci hotelarskich, obok IHG i Hilton Worldwide. Starwood z ok. 300 tys. pokoi w ponad 1,2 tys. hoteli pod 11 markami był siódmą hotelarską siecią świata. Obydwie sieci mają podobne portfolio marek i działają głównie w segmencie obiektów wyższej kategorii. Do Marriotta należą m.in. Ritz-Carlton, Bvlgari, JW Marriott, Renaissance, Courtyard, Edition oraz soft brand Autograph Collection, a ostatnio stworzono pierwszą niżej pozycjonowaną markę Moxy skierowaną do nowego pokolenia gości. W programie lojalnościowym M [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wiktor Kołakowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *