Pre-opening efektywne otwarcie hotelu

Coraz większa świadomość inwestorów co do kosztów inwestycji w branży hotelarskiej przekłada się bezpośrednio na możliwość odniesienia w przyszłości sukcesu rynkowego. Istotne jest, aby ten poziom świadomości towarzyszył im do końca inwestycji, szczególnie mając na uwadze proces związany z pre-openingiem, czyli ostatnią fazą zmierzającą do efektywnego otwarcia hotelu.

Z własnego doświadczenia, rozmów z inwestorami oraz osobami odpowiedzialnymi za wprowadzenie obiektów hotelowych na rynek wiem, że relatywnie często zdarza się, iż proces pre-openingu jest traktowany po macoszemu. Tymczasem jakość i terminowość przeprowadzonego procesu przygotowania obiektu do otwarcia, jak również samo otwarcie hotelu, jest kluczowym czynnikiem mającym ogromny wpływ na przyszłe funkcjonowanie hotelu i co za tym idzie, na osiąganie założonych celów finansowych.


Kliknij na tabelę aby ją powiększyć


3–4 proc. całej inwestycji

Każdy z inwestorów branżowych musi zdawać sobie sprawę z faktu, iż budżet na pre-opening obiektu to ważna część składowa całości wydatków. Według raportu firmy HVS (Hotel Development Cost Survey 2014/15) wynosi on 3–4 proc. całości budżetu na inwestycję hotelarską w obiekt średniej lub wyższej kategorii. W tych kosztach mieści się zarówno preopening management fee, czyli opłata za zarządzanie projektem otwarcia obiektu, jak również koszty związane z zakupem pościeli, materiałów eksploatacyjnych, wstępnych stanów magazynowych, wsparciem technicznym, rezerwami operacyjnymi, działaniami marketingowymi oraz najważniejszym czynnikiem, czyli rekrutacją personelu, jako kluczowego czynnika mającego wpływ na powodzenie całego projektu. Właściwie przeprowadzony proces rekrutacji oraz terminowo wdrożony system wewnętrznych szkoleń, którego efektem jest wspólne dążenie całego zespołu do sprawnego uruchomienia hotelu oraz jego dalszego funkcjonowania, jest jednym z najistotniejszych czynników umożliwiających osiąganie przez inwestora założonych celów biznesowy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Adam Pilczuk

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *