Firmowe prezenty świąteczne jakie, komu, za ile?

Święta Bożego Narodzenia coraz bliżej. Wiele firm chce docenić swoich klientów i podziękować im za owocną współpracę. Najczęściej chcą zrobić to obdarowując ich upominkami. I tu zaczynają się trudności. Jak wybrać właściwe prezenty? Kogo obdarować? Jaką przeznaczyć na nie kwotę? Choć nie jestem Świętym Mikołajem, postaram się dziś choć trochę pomóc w tym temacie.

Już od pierwszych dni listopada większe sklepy i hipermarkety wypełniają się kolorowymi światełkami, bombkami, reniferami i innymi ozdobami świątecznymi. Wskutek tego coraz częściej myślimy o jeszcze odległych, ale już coraz bliższych świętach. A następnym skojarzeniem, przynajmniej u niektórych, często bywają prezenty firmowe. Jakie kupić w tym roku? Ile na nie wydać? Komu wręczyć? I czy to w ogóle ma sens? O zbliżających się świętach przypominają nam również producenci świątecznych gadżetów, którzy bombardują nas swoją nie zawsze oryginalną ofertą. Wielu hotelarzy wydaje całkiem spore sumy na prezenty świąteczne dla swoich klientów. Jednak czy inwestujemy pieniądze w przemyślany sposób, czy po prostu wyrzucamy je w błoto? I czy poniesione koszty mają w jakiś sposób przełożenie na nasze późniejsze zyski? Okazuje się, że wybór prezentów dla partnerów biznesowych wcale nie jest łatwym zadaniem i potrafi być trudniejszy niż ustalenie planu marketingowego na trzy lata z góry. Bo jak wybrać właściwie, sprawić by prezenty nie wylądowały w śmietniku i przyniosły zamierzony efekt?

Dlaczego dajemy prezenty firmowe?

Zanim zaczniemy wręczać prezenty, zadbajmy o jakość swoich relacji z klientami Najważniejsza sprawa w wyborze firmowych prezentów to odpowiedź na pytanie o cel ich wręczania. Może ich być kilka – podtrzymanie pozytywnej relacji z klientami, podziękowanie za rok owocnej współpracy, zachęcenie do dalszego korzystania z naszych usług, promowanie produktu „nie wprost” czy chęć zbudowania pozytywnego wizerunku. Nie można jednak zaniedbywać przez cały rok wzajemnych relacji i co gorsza jakości oferowanych usług, aby naprawić wszystko świątecznym prezentem. To naprawdę dobrze nie zadziała i niczego nie naprawi, a raczej jeszcze pogorszy sytuację. Przed planowaniem upominków trzeba odpowiedzieć sobie na dwa podstawowe pytania: „co chcemy osiągnąć inwestując w pr [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wojciech Liszka

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *