Perfekcyjny pokój – czego naprawdę oczekują goście od housekeepingu

Wielu z czytelników z pewnością nocowało nie raz w hotelach, które z racji brandu już z definicji powinny charakteryzować się nieskazitelnie przygotowanym pokojem. I ile razy taki profesjonalnie przygotowany na przyjazd gościa pokój zaskoczył nas przynajmniej kilkoma mankamentami, takiego jak niestarannie pościelone łóżko, niedoczyszczona łazienka, niewypolerowana armatura czy lustro, zapach tytoniu. Jak nie dopuścić do takich sytuacji albo przynajmniej ograniczyć je do minimum?

Wszystko sprowadza się do szczegółowo określonych procedur, które można zawrzeć w trzech podstawowych zasadach

ABC housekeepingu

: pokaż, że pokój czeka na wyjątkowego gościa; przeszkol, jak przygotować pokój; ufaj, ale kontroluj. ABC housekeepingu Pokaż, że pokój czeka na wyjątkowego gościa. Naucz personel, aby pokój przygotowany na przyjazd każdego gościa był tak, jakby miała w przenocować Bardzo Ważna Osoba. Bo kluczem do sukcesu każdego hotelu jest właśnie traktowanie każdego gościa jako V.I.P., czy wręcz High V.I.P. Gość przekraczając próg hotelu, niezależnie od tego czy jest turystą zwiedzającym miasto, przedstawicielem handlowym, gościem konferencyjnym czy weekendowym, chce poczuć się w hotelu wyjątkowo. Chce poczuć, iż pokój został doskonale przygotowany właśnie na jego przyjazd. Dajmy mu to wyraźnie poczuć. Przeszkol, jak przygotować pokój. Obserwując personel housekeepingu wielu hoteli, niejednokrotnie można odnieść wrażenie, że nie jest on wystarczająco dobrze przeszkolony do wykonywania swych zadań. Być może wynika to z faktu, że podlega on sporej rotacji i często po prostu szkoląc następnych, niewystarczającą ilość czasu poświęca się na doskonalenie dotychczasowych pracowników. Wiele hoteli korzysta z outsourcingu usług sprzątania pokoi. Nierzadko firmy, nawet z wieloletnim doświadczeniem w utrzymaniu czystości w pokojach hotelowych, finalnie nie spełniają wysokich wymagań zleceniodawców. Doskonale wiadomo, że sprząta [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Michał Krysztof

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *