Wymagania gości są coraz wyższe

Autor: Jolanta Sergot – Kowalska
Bez różnicy w którym kraju w Europie przeprowadza się sondę wśród gości hotelowych pytając „na co zwracają szczególna uwagę przy wyborze hotelu” lub „co zapamiętają najdłużej” zawsze na jednym z pierwszych miejsc jest czystość. Im wyższy standard hotelu, tym wymagania w tym zakresie są w oczywisty sposób wyższe.
Podejście do utrzymania czystości zmieniło się w ostatnich dwóch dekadach pod wpływem wielu czynników. Jednym z nich były nowe inwestycje i generalne remonty w już istniejących hotelach.
Nie tylko pani pokojowa Zastosowanie nowoczesnych materiałów wykończeniowych wiązało się z ładniejszymi, jaśniejszymi, ale trudniejszymi do utrzymania powierzchniami, do których należało zastosować inne środki chemiczne, inne narzędzia i inne maszyny. Chcieliśmy dorównać obiektom na Zachodzie, więc musimy sprostać standardom zachodnim. Pani pokojowa wyposażona w przysłowiową szmatę, wiadro i huczący odkurzacz mimo najszczerszych chęci nie jest w stanie sprostać tym wymaganiom. Serwis sprzątający z poziomem świadomości z innej epoki nawet najlepiej wyposażony również niczego w tym zakresie nie zmieni. Ale czystość w hotelu to nie tylko pokojowa, to cały zespół osób pracujących zgodnie z systemem HACCP w obszarach związanych z wyżywieniem gości oraz z utrzymaniem zgodnie ze standardami i wymogami sanitarnymi czystości pościeli, ręczników i obrusów. Należy zadać pytanie zasadnicze – czy w tym wymiarze wszystko zostało już zrobione, czy możemy się już tylko skupić na udoskonalania stanu obecnego, czy też tak naprawdę jest jeszcze dużo pracy przed nami? Odpowiedź jest złożona. Są już hotele, w których wystarczy udoskonalać istniejący stan, ale jest ich cały czas bardzo mało.  
Optymalizacja kosztów zakupu środków i urządzeń czystości   Lech Szelemet, product manager w firmie Polor Optymalizacja kosztów związanych z zamawianiem środków czystości i urządzeń wymaga profesjonalnej wiedzy od osoby zajmującej się realizacją tego zadania. Przede wszystkim musimy wziąć po uwagę budżet: jakie środki zostały przeznaczone na ten cel w skali roku z podziałem na poszczególne miesiące. Planowanie wydatków odbywa się w oparciu o analizę wielkości obłożenia w hotelu na poszczególny miesiąc, gdyż zużycie środków będzie się różnić w zależności od liczby. Następnym krokiem jest wybór właściwego dostawcy. Istotne będą takie parametry jak jakość oferowanych [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *