Ruszyła europejska kampania „Rezerwuj bezpośrednio”

W jaki sposób rezerwować nocleg w hotelu? Czy korzystanie z portali rezerwacyjnych (OTA) zawsze się opłaca? Co na bezpośrednim kontakcie zyskują właściciele obiektów noclegowych i ich klienci? Między innymi na te pytania odpowiada kampania „Rezerwuj bezpośrednio” (ang. Book Direct), która 15 grudnia ruszyła w 14 krajach. Jej autorem jest HOTREC – Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w UE – w której Polskę reprezentuje Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego. pws-2015-11d-05 Przedsięwzięcie HOTREC jest kolejnym krokiem ku podniesieniu konkurencyjności całego sektora. li rezerwacyjnych (OTA) na możliwości prowadzenia własnej polityki cenowej przez współpracujące z nimi niezależne hotele. W wielu krajach Europy umowy zawierane przez hotele z portalami uniemożliwiają hotelarzom oferowanie drogą elektroniczną niższych cen noclegów od określonych w tych umowach – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Akcja jest skierowana zarówno do klientów, jak i do samych hotelarzy. Korzyści z bezpośredniej rezerwacji noclegu mają bowiem obie strony. Turystom kampania ma uświadomić, że rezerwacja bezpośrednio w hotelu jest bardziej korzystna, bezpieczna i łączy się z wieloma benefitami. Klient, który zdecyduje się rezerwować bezpośrednio, ma zagwarantowany natychmiastowy kontakt z dostawcą usług. Dzięki temu jego specjalne potrzeby czy prośby są uwzględniane, a odpowiedź przekazywana jest od razu. Warto pamiętać, że portale rezerwacyjne (OTA) generują i przetwarzają ogromną liczbę danych, które udostępniają swoim partnerom w celach marketingowych. Hotele tego nie robią. Dla przedsiębiorców sektora hotelarskiego istotna jest możliwość budowania silnych relacji z klientem, a także szybkiego odpowiadania na wszelkie pytania, potrzeby czy prośby. Przy takiej formie kontaktu to hotel, a nie pośrednik, jakim jest OTA, jest pierwszym miejscem, z jakim styka się gość w procesie rezerwacji. Daje to możliwość budowania lojalności wśród gości hotelowych, w czym pomocne mogą być systemy nagród i programy lojalnościowe. Rezerwowanie bezpośrednio w hotelu daje też możliwość łączenia usług takich jak np. zabiegi w SPA, a także ewentualnego negocjowania ich cen, co nie jest możliwe za pośrednictwem portali OTA. Wiele hoteli oferuje gościom lepsze warunki, specjalne promocje, rabaty na następny pobyt zarezerwowany bezpośrednio, vouchery do restauracji lub baru, możliwość darmowego podniesienia kategorii pokoju czy wcześniejszego zameldowania i późniejszego wymeldowania. Do tej pory do udziału w kampanii zgłosiło się 14 państw – Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Włochy, Luksemburg, Litwa, Łotwa, Szwajcaria, Norwegia oraz Polska. Uczestnictwo w kampanii jest dobrowolne dla wszystkich przedsiębiorców z branży turystyczno-hotelarskiej. Hotelarze, restauratorzy i inni zainteresowani przedsiębiorcy mogą za darmo pobrać logo kampanii ze strony www.hotrec.eu/bookdirect. Logo tłumaczone jest na języki wszystkich europejskich krajów biorących udział w akcji HOTREC „Rezerwuj bezpośrednio”. Na zamówienie hoteli członkowskich przygotowywane będą wspierające ideę materiały promocyjne, w tym naklejki, ulotki. Te materiały są odpłatne.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *