6 dodatkowych trendów 2016 roku

Autor: Autorami opracowania są eksperci z firmy Profitroom: Karolina Antonowicz, Waldemar Antonowicz, Monika Bandysz, Marcin Dragan, Krzysztof Grech, Krzysztof Grzęda, Marek Kaczmarek, Magdalena Koźlik, Jakub Przewoźny, Joanna Suszyńska, Tomasz Walkowiak Autorami artykułów dotyczących CSR i turystyki medycznej są eksperci z firmy Deloitte: Paulina Kaczmarek, Bartosz Krawczyk
W grudniowym numerze przedstawiliśmy „15 trendów w hotelarstwie na rok 2016” przygotowanych przez zespół firmy Profitroom. W tym numerze uzupełniamy je o zestawienie sześciu kolejnych zjawisk, które będą oddziaływać na branżę hotelarską w 2016 roku. BIG DATA – CZAS NA PORZĄDKOWANIE DANYCH Liczba źródeł danych, z których hotelarze czerpnią wiedzę o gościach, stale rośnie. Tak jak kiedyś zauważalny był brak dostatecznej wiedzy o zachowaniach gościa, tak dzisiaj możliwe jest dokładne analizowanie jego poczynań na wiele różnych sposobów. Jak odnaleźć się w gąszczu informacji? Z pomocą przychodzi big data. Co kryje się pod tym modnym ostatnio terminem? Big data to nic innego jak gromadzenie i przetwarzanie danych pochodzących z wielu źródeł, a także podejmowanie na ich podstawie decyzji. Systemy rezerwacyjne, OTA, metasearche, Google Analytics – to tylko niektóre źródła informacji, z których hotelarze mogą na bieżąco czerpać wiedzę i wykorzystywać ją w procesach biznesowych. Aby jednak w pełni wykorzystywać potencjał big data, nie wystarczy tylko zebrać wszystkich danych w jednym miejscu. Kluczowym zadaniem dla każdego podmiotu, pragnącego dokonać rzetelnej analizy, jest wybór odpowiednich wskaźników. Sprecyzowanie kryteriów umożliwia odpowiednią segmentację zgromadzonych informacji, dzięki której można np. kierować oferty do konkretnej grupy odbiorców lub uzyskać informacje o preferencjach gości hotelu. Ważne jest również, aby z bardzo dużej ilości danych wybrać te kluczowe i dzięki nim przygotować odpowiednią strategię. Big data to nie badanie przyczyn zaistniałego zdarzenia, ale analiza czynników wzajemnie powiązanych. W 2016 roku stanie się ona jednym z elementów decyzyjnych wpływających na efektywność zarządzania obiektem. INTERNET OF THINGS WKRACZA DO HOTELI IoT to bardzo szerokie zagadnienie. Niektórym może wydawać się dosyć abstrakcyjne, innym kojarzy się z ideą smart hotelu. Prawda jest taka, że era IoT właśnie wkracza w fazę mainstreamu, a jej gwałtowna ewolucja jest kwestią kilku najbliższych lat. Warto zwrócić uwagę na możliwości przełożenia tego trendu nie tylko na udoskonalenia technologiczne w hotelu (smart hotel), ale przede wszystkim na nowe możliwości marketingowe jakie za sobą niesie. Tym, co daje największe przełożenie na biznes hotelowy, jest informacja o konsumencie. Każdy hotelarz powinien wiedzieć jak najwięcej o swoich gościach, ich potrzebach i sposobie, w jaki korzystają z usług hotelu. W tym zakresie IoT, oparte w dużej mierze na sensorach i technologii połączonej ze smart-urządzeniami po stronie użytkownika, oferuje zupełnie nową kategorię rozwiązań. Szczególnie interesujące są innowacje z zakresu sensoryki, w tym iBeacon oraz Wi-Fi. Pozwalają one mierzyć i analizować dane z ruchu gości w [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *