Wygrał Puro Hotel Gdańsk

W 9. edycji konkursu Hotel z Pomysłem o ten tytuł ubiegało się blisko 100 hoteli. Przez długi czas stawka była wyrównana, ale wraz z kolejnymi głosami jurorów coraz wyraźniej zaczęła się rysować przewaga jednego z hoteli. I on wygrał – „Hotelem z Pomysłem 2015” został Puro Hotel Gdańsk. O kolejne miejsca trwała zacięta rywalizacja między Zamkiem Karpniki, NoNameLuxury, Uroczyskiem Siedmiu Stawów, HTHouseboats i Boulevardem Ustronie.





W konkursie „Hotel z Pomysłem” organizowanym przez redakcję „Hotelarza” wybierany jest najlepszy hotel roku, który wyróżnia się Pomysłem na siebie i na swoją obecność na rynku hotelarskim, np. pod względem funkcjonalnym, architektonicznym, świadczonych usług, nowatorskich rozwiązań, innowacyjnej oferty. Szukamy obiektów, które mają jakąś ideę, a ta idea przekłada się na rozwiązania architektoniczne, design, ofertę dodatkową. Takie hotele wygrywają „Hotel z Pomysłem”. Jak wcześniej m.in. andel’s Łódź, Hilton Gdańsk, Puro Wrocław, Narvil, Krasicki, Arłamów czy Poziom 511. Wyboru dokonuje najbardziej profesjonalne jury w branży i działające w najbardziej przejrzysty sposób – głosowania wszystkich jurorów publikujemy (str. 40–41). W skład 24-osobowego jury weszli architekci i projektanci wnętrz, doradcy hotelarscy, przedstawiciele stowarzyszeń i organizacji branżowych, eksperci z poszczególnych zakresów hotelarstwa – SPA, konferencji, eventów, marketingu, internetu oraz właściciele hoteli. Wybierali oni 10 najlepszych Hoteli z Pomysłem według swojej interpretacji kryterium Pomysłu na hotel. Co uradzili?

I MIEJSCE
Puro Hotel Gdańsk – nowoczesny design, nieformalna atmosfera, nawiązania






Kolejny hotel sieci Puro podbił z miejsca serca gości i jurorów „Hotelu z Pomysłem 2015". Doceniono jego eklektyczno-designerski styl, wpisanie w historię miasta, dopracowanie szczegółów, przyjazne technologie, nieformalną atmosferę. Położony w bezpośrednim sąsiedztwie Starego Miasta inspirowany historią Gdańska, Puro został zaprojektowany z poszanowaniem historii i tradycji, wtapiając się w tkankę przestrzeni miejskiej i kreując ją jednocześnie. Tak fasada, jak i wnętrza nawiązują do architektury i stylistyki otoczenia. „Wyjątkowość i piękny styl panujący we wnętrzach, elegancja przy jednoczesnym bogactwie deseni, kolorów, faktur. Styl bogaty, ale wyważony. Unikatowy, niebanalny, na pewno stanie się klasykiem i będzie wyznaczał kierunki estetyczne dla innych hoteli” – Anna Król, CKK Architekci. „Wyrafinowana architektura i design tej sieci są jeszcze świetniej potwierdzone w tej gdańskiej realizacji. Świetne opanowanie eklektyzmu stylów i klimatów jest świadectwem najwyższego poziomu twórców tego obiektu” – Igor Galas, PRC Architekci. „Kolorowe, nowoczesne wnętrza tworzą wyjątkową nieformalną atmosferę. Dekoracje i dzieła sztuki stanowią nienarzucające się tło dla spotkań towarzyskich, a pokoje utrzymane w industrialnym stylu odzwierciedlają klimat miasta” – Luiza Jodłowska, EC-5 Architekci. „Zaprojektowany z dopracowaniem każdego szczegółu.



Panuje tutaj harmonia materiałów z kolorystyką. Prostota umeblowania podwyższa klasę wnętrza” – Agata Frątczak, pracownia MADAMA. „Nowa jakość w polskim hotelarstwie. Świetny, dokładnie przemyślany design w każdym detalu, wykorzystanie nowoczesnych i przyjaznych technologii, przyjazna, nieformalna atmosfera” – Karol Weber, blog Enjoy Your Stay. „Znakomite połączenie loftu i przytulnego designu” – Małgorzata Chechlińska, Grupa Trip. „Niesamowitą atmosferę tworzy połączenie historii miasta, designu i innowacyjności zastosowanych rozwiązań” – Marcin Dragan, Profitroom. „Jeśli któryś z polskich hoteli jest najblizszy światowych trendów, to na pewno jest to hotel sieci Puro, a gdański obiekt jeszcze bardziej to potwierdza” – Rafał Szubstarski, „Hotelarz”. Podsumowując: „Doskonałe wpisanie się sieci hotelowej w specyfikę miejsca i dostosowanie charakteru obiektu do lokalizacji i historii miasta” – Alex Kloszewski, Hotel Professionals. „Kolejny świetny hotel sieci Puro w bardzo dobrej lokalizacji, łączący nowoczesność i elegancję. Pierwsze miejsce za koncept, bardzo ciekawy design i obsługę na wysokim poziomie” – Dorota Malinowska, Pro Value.




Wyniki








Na podium



II MIEJSCE
Zamek Karpniki – autentyczny i romantyczny




Można powiedzieć, że uruchomiony pod koniec ubiegłego roku Zamek Karpniki na Dolnym Śląsku z zaledwie 20 pokojami stał się czarnym koniem tegorocznej edycji Hotelu z Pomysłem. Jurorów zachwycił autentyczny klimat tego miejsca w prawdziwym zamku, z fosą, wieżami i komnatami. Doceniono gustowną renowację z poszanowaniem detali, pałacowy styl pokoi i zastosowanie innowacyjnych rozwiązań. Dwa razy pojawiło się w opisach słowo „romantyczny”. A raz: „perełka”. „Za piękną aranżację zabytkowego obiektu, który urzeka w każdym szczególe” – Anita Bajdalska, Manager SPA. „Pięknie odrestaurowany zamek. Świetny na romantyczny weekend. W jego wnętrzach czuć klimat zamku i to jest jego największa zaleta, choć nie zrezygnowano z komfortu i nowoczesności” – Marcin Wojciechowski, Grupa e-Holiday.pl. „Nie tylko stworzono hotel w zabytkowych wnętrzach, ale zadbano też o odpowiednią aranżację: fosa, wieża strzegąca wejścia, labirynt korytarzy i schodów, zamkowe komnaty” – Krzysztof Gonciarek, PWS Promedia. „Brawa za poszanowanie ducha miejsca. Autorzy renowacji, dbając o detale, nawiązali dialog z przeszłością. Natura wokół piękna i dzika jak kiedyś” – Konrad Rubaszkiewicz, Pracownia KM Rubaszkiewicz. „Zabytki, które żyją i są mądrze używane, zawsze budzą szacunek. Podobnie tu. Szczególnym atutem miejsca jest jego oryginalność i fakt, że hotel mieści się w prawdziwym zamku, nie zaś, jak to bywa, w dawnych stajniach czy oficynach” – Zbigniew Adamów-Bielkowicz, „Rynek Turystyczny”. „Dla miłośników romantycznych scenerii wymarzone miejsce na głębokie przeżycie emocjonalno-estetyczne. Przeurocze położenie nad średniowieczna fosą, autentyczny historyczny obiekt, w który współczesny wymiar wnoszą goście” – Anna Król, CKK Architekci. „Za udaną próbę zmierzenia się z bajkowym klimatem architektury i lokalizacji” – Igor Galas, PRC Architekci. „Za pieczołowitość i konsekwencję w detalach” – Dariusz Futoma, Horwath HTL. „Ocena na Booking.com to 9,5 – hotelarze doskonale wiedzą, jak ciężko uzyskać taką średnią. Wyjątkowa dbałość o szczegóły, ogrzewanie wodami termalnymi, średniowieczna fosa, bardzo urokliwa okolica. Perełka” – Krzysztof Stęplowski, marketingwhotelu. pl. Czyli: „Doskonała rewitalizacja budynku zabytkowego przeprowadzona z wielką starannością. Urządzone ze smakiem wnętrza, w których historia płynnie łączy się z nowoczesnością” – Alex Kloszewski, Hotel Professionals. „Kolejny przykład niesamowitej adaptacji zabytku. Podziwiam inwestorów za wytrwałość w negocjacjach z konserwatorem” – Małgorzata Chechlińska, Grupa TRIP. „Prawdziwy zamek oferujący hotelowy standard na najwyższym poziomie. Dobry pomysł na miejsce autentyczne” – Rafał Szubstarski, „Hotelarz”.

II MIEJSCE
Uroczysko Siedmiu Stawów Luxury Hotel – przepięknie i klimatycznie w renesansowym zamku




Uroczysko Siedmiu Stawów Luxury Hotel & SPA z 33 pokojami na Dolnym Śląsku to XVI-wieczny renesansowy zamek, świetnie zrewitalizowany, z nowoczesną aranżacją przestrzeni i ekologicznymi rozwiązaniami. Ponieważ od początku nie był znacząco przebudowywany, jako jeden z nielicznych zachował charakter swojej epoki. Stanowi część większego kompleksu z folwarkiem, murami obronnymi z bramami i parkiem krajobrazowym. I z siedmioma stawami. „Przepiękny i klimatyczny zamek, w którym tylko się wypoczywa. Standard, otoczenie, wyjątkowość, historia” – Małgorzata Chechlińska, Grupa TRIP. „Za gustowne włączenie hotelu w zabytkowy zamek z estetycznym połączeniem, drewna, cegły, kamienia i metalu” – Bartłomiej Walas, POT. „Piękny renesansowy zamek powstał 400 lat temu. Piękne współczesne wnętrza poszanowały jego historię. Wszystko razem gra” – Konrad Rubaszkiewicz, KM Rubaszkiewicz. „Architektura i atmosfera renesansowego zamku zderza się z kontrastującą współczesną aranżacją wnętrz. Zachowane ceglane ściany z elementami konstrukcyjnymi w połączeniu z idealnie dobranymi meblami, delikatnymi materiałami oraz spokojną tonacją kolorystyczną, sprawiają, że wnętrza są ciepłe, przytulne i luksusowe” – Eliza Jodłowska, EC-5 Architekci „Każda, a zwłaszcza tak udana próba tchnięcia nowego życia w piękny historyczny obiekt, budzi uznanie” – Igor Galas, PRC Archtekci. Po prostu: „Pięknie odrestaurowany stary zamek, w którym obecnie mieści się luksusowy hotel. Świetny pomysł i doskonała realizacja” – Mariusz Wojciechowski, Grupa eholiday. „Doskonała realizacja koncepcji hotelu SPA w przestrzeni zabytkowej. Na uwagę zasługuje szacunek wobec otaczającej obiekt przyrody i zminimalizowanie negatywnego wpływu funkcjonowania hotelu na środowisko zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Zaproponowana koncepcja spa w stylu eko koresponduje z całością filozofii obiektu” – Arkadiusz Dawidowski, ForSpa. „Hotel to miejsce wypoczynku, ale to właśnie w tym hotelu jest to słowo klucz i podstawa sukcesu. To jednym zdaniem: cisza i spokój dla wyjątkowych gości. Dla gości, którzy docenią idealne połączenie renesansowych wnętrz ze stylem nowoczesnym, wykwintną kuchnię, doskonałe SPA i otoczenie parku” – Marcin Dragan, Profitroom. „Przemyślana, spójna wizja, opierająca się na autentyczności obiektu, w której wszystkie elementy dobrze ze sobą współgrają – od historycznej architektury przez nowoczesne, surowe aranżacje wnętrz, autorską kuchnię, bogate SPA & wellness z basenem po kompleksową ofertę wypoczynkową. Na pewno wartościowy nowy obiekt w swojej kategorii na polskim rynku hotelarskim” – Rafał Szubstarski, „Hotelarz”.

III miejsce
NoNameLuxury – luksusowy minimalizm w podhalańskim stylu




Nie taki no name, chociaż „w środku niczego”, między Pieninami i Gorcami. Luksusowy, kameralny hotel, którego architektura pięciu budynków nawiązuje do stylu podhalańskiego, a wnętrza zaprojektowane są w minimalistycznym stylu łącząc surowe drewno, szkło i kamień. Jurorzy zwrócili uwagę na lokalne nawiązania do regionalnej kultury i wysmakowany design. „Za koncepcję zharmonizowaną z lokalizacją w naturze i kulturze podhalańskiej. Obecność drewna podkreśla klimat regionu pozwalając zachować surowość w luksusie” – Barłomiej Walas, wiceprezes POT. „Za rzadką, udaną reinterpretację tradycyjnego budownictwa Podhala oraz trudną sztukę operowania skalą obiektu” – Igor Galas, PRC Architekci. „Minimalizm w pokojach urozmaicony został charakterystycznymi dla regionu dodatkami z drewna lub kamienia. Szklane elementy wykorzystane we wnętrzu nadają mu lekkości i nie zamykają przestrzeni” – Luiza Jodłowska, EC-5 Architekci. „Jedyny hotel w górach stworzony w nowoczesnym stylu, którego cechą jest połączenie tradycyjnej architektury lokalnej z nowymi trendami w projekt [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *