Powstaje pierwszy w Polsce hotel Indigo

W trzecim kwartale tego roku w Krakowie otwarty ma być pierwszy w Polsce hotel pod butikową marką Indigo, należącą do sieci IHG. Powstaje w XIXwiecznej kamienicy przy ul. Św. Filipa 18 na Rynku Kleparskim. Znajdzie się w nim 56 pokoi, których wystrój inspirowany jest pracami polskich malarzy – absolwentów znajdującej po sąsiedzku ASP, m.in. Wyspiańskiego, Matejki, Malczewskiego.





Indigo Krakow Florian Gate (choć do Bramy Floriańskiej jest stamtąd kilkaset metrów) umieszczony jest już oficjalnie w systemach rezerwacyjnych IHG. W hotelu znajdą się m.in. trzy sale konferencyjne, mini-SPA, fitness, restauracja i taras widokowy. Kamienica, w której ulokowany jest Indigo, zbudowana została w 1836 roku. W hotelu zachowane zostały fragmenty ręcznie wykonanych kafli sprzed blisko 200 lat. Wszystkie pokoje zostały zaprojektowane indywidualnie, a ich wystrój i kolorystyka są inspirowane pracami najbardziej znanych polskich malarzy, którzy ukończyli krakowską Akademię Sztuk Pięknych (m.in. Julian Fałat, Ignacy Witkiewicz, Igor Mitoraj, Jerzy Nowosielski). Powierzchnia użytkowa hoteli wynosi 2,5 tys. mkw. Hotel zaprojektowany został przez firmę SAO Investments (stworzyła też m.in. projekty hoteli Best Western Plus Q w Krakowie i Wrocławiu), która jest również deweloperem i współinwestorem. Drugim współwłaścicielem jest czeska spółka inwestycyjno-deweloperska WB Finance, zaangażowana m.in. w budowę osiedla mieszkaniowego Bunscha Park w Krakowie oraz hotelu konferencyjnego przy ul. Świerszcza w warszawskich Włochach. SAO Investment jest partnerem strategicznym WB Finance przy realizacji projektów nieruchomościowych w Polsce. – Realizujemy obecnie osiem inwestycji hotelowych w Polsce i jesteśmy dumni z podpisania umowy na nasz pierwszy hotel z IHG. Mamy nadzieję, że ten nowy projekt będzie początkiem naszej współpracy także w przyszłości – mówi Grzegorz Skawiński, manager ds. inwestycji w SAO Investments. Pierwszy hotel pod marką Indigo otwarty został w 2004 roku w Atlancie. Obecnie działają pod nią 64 obiekty (w tym 19 w Europie), a drugie tyle ma być otwarte do 2020 roku. Indigo to marka hoteli butikowych działająca w segmencie wyższym. Zgodnie z założeniem marki każdy hotel Indigo jest inny, dopasowany do sąsiedztwa, w którym powstaje. Wystrój każdego hotelu inspirowany jest lokalną kulturą, charakterem i historią okolicy. Mottem tej marki jest „Travel like an explorer. Stay like a local” („Podróżuj jak odkrywca. Mieszkaj jak miejscowy”).

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *