Budowanie efektywnego działu sprzedaży

18 lutego w Airport Hotel Okęcie odbyło się kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza, tym razem poświęcone budowaniu efektywnego działu sprzedaży i zarządzaniu nim. Poprowadzili je Radosław Altheim, dyrektor 5-gwiazdkowego GrandHotelu Tiffi w Iławie i Elżbieta Nitsze, dyrektorka Airport Hotel Okecie, zdobywczyni tytułu Hotelarz Roku 2015 w kategorii Dyrektor hotelu niezależnego.



W pierwszej części szkolenia Radosław Altheim omówił kwestie tego, jak wybrać i przyciągnąć najlepszych kandydatów do pracy, jak prowadzić rozmowy rekrutacyjne i weryfikować kompetencje kandydatów oraz jak delegować zadania i rozliczać z ich realizacji. Tłumaczył, że aby wybrać najlepszych kandydatów trzeba odpowiedzieć sobie przede wszystkim na pytanie, kogo się szuka, a więc jaki jest charakter hotelu, jakich klientów chce się zdobywać i jakie kompetencje chce się powierzyć zatrudnionej osobie. W tym kontekście omówił dwa podstawowe typy pracowników: „as sprzedaży” i „pszczoła robotnica”. Przedstawił też zasady prowadzenia efektywnej rozmowy rekrutacyjnej i weryfikacji kompetencji kandydatów, ze szczególnym uwzględnieniem kandydatów z pokolenia millenials. W drugiej części Elżbieta Nitsze omówiła zasady planowania budżetu i wyników działu sprzedaży, kontroli i rozliczania oraz motywowania handlowców w kontekście systemów prowizyjnych. Przedstawiła czynniki mające podstawowy wpływ na strukturę zatrudnienia, możliwości optymalizacji zatrudnienia przez właściwą organizację struktury hotelu, jak powinien wyglądać prawidłowy budżet sprzedażowy (planowanie segmentami, średnia cena w segmentach itd.) oraz narzędzia wspierające dział sprzedaży w realizacji celów. Omówiła też zasady wynagradzania działu sprzedaży i zasady prawidłowo skonstruowanego systemu prowizyjnego. Uczestnicy szkolenia w ankietach oceniających jego poszczególne aspekty w skali od 1 do 6 wystawili oceny od 5,2 do 5,9. Kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza odbędzie się w Krakowie w hotelu andel’s i poświęcone będzie tematowi „Zyskowna gastronomia hotelowa”

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *