Wyniki Orbisu w 2015 roku

Przychody Grupy Orbis w 2015 roku po przejęciu od Accoru w styczniu hoteli w Europie Wschodniej wyniosły 1,26 mld zł, a zysk netto 181 mln zł. RevPAR w całej Grupie wzrósł o 10,6 proc. do poziomu 150,8 zł dzięki wyższej średniej cenie za pokój o 1,5 proc. (216,3 zł) oraz wyższemu obłożeniu o 5,7 pkt. proc. (69,7 proc.) we wszystkich krajach regionu. W 2016 roku portfolio Grupy ma się powiększyć o 10 hoteli, a w ciągu 2,5 roku do sieci dołączyć ma co najmniej 31 hoteli.

Przychody z usług noclegowych wyniosły w 2015 roku 846 mln zł czyli 67 proc. całości przychodów Grupy, przychody z gastronomii 338,5 mln zł (26,8 proc.), a z tytuły franczyzy i zarządzania 14 mln (1,1 proc. całości przychodów). Resztę stanowiły przychody „pozostałe”. W ubiegłym roku spółka podpisała 15 nowych umów, w których wyniku do Grupy dołączyły trzy hotele. W tym roku w ramach franczyzy wystartować mają ibisy Styles w Białymstoku, Siedlcach, Nowym Sączu, Grudziądzu i Gnieźnie oraz ibis Budget w Gdańsku. Niezależnie od ekspansji sieci na podstawie umów franczyzy i o zarządzanie Orbis kontynuuje własne przedsięwzięcia inwestycyjne czyli Mercure Kraków Centrum i ibis Gdańsk. Otwarcie tych hoteli jest planowane w drugiej połowie 2016 roku. Trzeci projekt, ibis Styles Szczecin, jest w fazie uzyskiwania pozwoleń administracyjnych.

W Polsce wyższe ob [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Piotr Stawiński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *