Intercontinental najlepszy według Michelin

W tegorocznej edycji Czerwonego Przewodnika Michelin, który poza restauracjami, recenzuje też hotele, najwyższą ocenę – symbol pięciu budynków – po raz kolejny uzyskał warszawski Intercontinental.



Symbol czterech budynków uzyskało pięć hoteli w Warszawie i trzy w Krakowie. Wnajnowszej edycji przewodnika „Main Cities of Europe” inspektorzy ocenili w Polsce 41 obiektów hotelowych z Krakowa (27) i Warszawy (14). Hotele wyróżnione w przewodniku otrzymują symbole w skali od jednego do pięciu piktogramów budynków. Pięcioma symbolami, jako jedyny w Polsce, podobnie jak rok wcześniej, został wyróżniony Intercontinental. Po cztery „budynki” uzyskały w Warszawie: Bristol, Hilton, Sheraton i Regent, a w Krakowie: Sheraton, Radisson Blu i Grand. Po trzy symbole w Warszawie zdobyły: Westin, Radisson Blu Centrum, Polonia Palace, Le Regina i H15, a w Krakowie: andel’s, Copernicus, Stary, Pod Różą, Kossak, Metropolitan, Wentzl i Bonerowski Palace. W porównaniu z ubiegłoroczną edycją na liście nie nastąpiło wiele zmian – jedynie w Krakowie do zestawienia dołączył hotel Puro (2 symbole). Dodatkowo obiekty są wyróżniane czerwonymi symbolami za panującą w nich atmosferę jako „miejsca szczególnie przyjemne”. W tym roku ponownie wyróżnienie takie zdobyły butikowe Le Regina i Rialto w Warszawie oraz Stary, Copernicus i Gródek w Krakowie. W tegorocznym Czerwonym Przewodniku Michelin „Main Cities of Europe” inspektorzy ocenili też 52 restauracje w Polsce – 28 z Warszawy i 24 z Krakowa. Gwiazdkę Michelin jako druga w Polsce, po Atelier Amaro, zdobyła warszawska restauracja Senses. Z restauracji znajdujących się w hotelach wyróżnione zostały w Warszawie: Platter by Karol Okrasa (3 symbole sztućców) w Intercontinentalu oraz Salto w Rialto i Signature w H15 (2 sztućce), a w Krakowie: Trzy Rybki w hotelu Starym i Copernicus (3 symbole) oraz Wentzl i Amarylis w hotelu Queen (2 symbole). Przewodnik „Main Cities of Europe 2016” opisuje 3 660 hoteli i restauracji reprezentujących różnorodne style, skalę i zakres cenowy oferty. Tegoroczna edycja uwzględnia 44 miasta Europy. Czerwony Kulinarny Przewodnik Michelin pojawia się na rynku od ponad 100 lat i uznawany jest za najważniejszy przewodnik kulinarny na świecie – stanowi numer jeden zarówno pod względem wysokości sprzedaży, jak i historii oraz reputacji.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *