Wzbogać się na SPA

Autor: Kalina Ben Sira
Każdy przedsiębiorca prowadzący hotel stale zastanawia się nad tym, jak go rozwijać, jak uatrakcyjnić gościom pobyt, jak zdobyć nową grupę klientów. Pomysłem na rozwój biznesu może być otwarcie strefy SPA. Wymaga to od hotelarza sporych nakładów pracy i finansów, ale dobrze przemyślana, a następnie starannie wdrożona koncepcja może zaprocentować sporymi zyskami w przyszłości. Gdzie leży klucz do sukcesu w kwestii zaprojektowania i ulokowania SPA w hotelu? Wzbogacanie oferty hotelu o SPA zyskuje na popularności, ponieważ zwiększa się zainteresowanie i zapotrzebowanie klientów na tego typu usługi. Związane jest to przede wszystkim z rosnącą świadomością społeczeństwa dotyczącą zdrowia i pielęgnacji, a także modą na profilaktykę prozdrowotną i aktywny wypoczynek. Hotele o charakterze wypoczynkowym oraz te najwyższej klasy traktują SPA już niemal jako standard. A pozostałe chcą mieć choćby namiastkę strefy relaksu dla swoich gości, oferując choćby usługi manicure i pedicure, saunę lub usługę masażu na zamówienie. Rynek SPA rośnie dynamicznie, szybko reagując na najnowsze trendy i wdrażając nowe technologie oraz innowacyjne rozwiązania w zakresie zabiegów, stosowanych produktów czy samego wyposażenia gabinetów. Wzrasta także jakość usług wraz z rosnącymi wymaganiami klientów. Dlatego SPA staje się coraz istotniejszym elementem hotelu, korzystnie wpływając na jego wizerunek i chęć skorzystania z jego usług, tak z oferty SPA, jak i tych hotelowych. Akcja – lokalizacja SPA potrafi doskonale wpłynąć na postrzeganie hotelu przez jego potencjalnych gości, tworząc obietnicę wysokiego standardu, atmosferę odprężenia, relaksu i intymności. Potwierdzają to różnorodne badania nad wpływem istnienia SPA w obiekcie jako elementu, który decyduje o wyborze hotelu. Generalnie wynika z nich, że bardzo wielu gości dokonuje rezerwacji hotelu tylko ze względu na samo istnienie w nim SPA, mimo że niewielka część z nich (ok. 1/3) ostatecznie skorzysta z oferty. Czyli już samo istnienie SPA w hotelu przynosi zysk w postaci większego popytu na usługi hotelowe. Jeśli więc hotelarz jest w stanie zapewnić gościom miejsce do wypoczynku pod profesjonalną opieką, powinien poważnie zastanowić się nad zainwestowaniem w SPA. Są hotele, w których SPA znajduje się gdzieś w podziemiach pięknego budynku, schodząc jak gdyby na dalszy plan. Teoretycznie jest, ale przez to, że jest niewidoczne dla gości, nie przynosi oczekiwanych dochodów. Warto pamiętać o tym, jak ważny jest efekt wizualny i jeśli tylko istnieje taka możliwość, dobrze jest ulokować SPA tuż przy hotelowym lobby czyli przy sercu hotelu, by od razu było widoczne dla wszystkich, którzy odwiedzają hotel, nawet jeśli nie w celach noclegowych. Ale jednocześnie należy zachować w nim atmosferę intymności i relaksu. Trzeba pamiętać, że goście SPA często wybierają się do niego w szlafrokach, więc niezwykle ważne jest, aby zadbać o dobrą czyli oddziel [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *