Sprzedaż gastronomii na odległość

W dużych obiektach hotelarskich powyżej 200 pokoi normą jest tworzenie regionalnych biur sprzedaży w strategicznych dla takiego obiektu miejscach często znajdujących się setki kilometrów od hotelu. I to ci handlowcy, „na odległość” sprzedają ofertę obiektu. A ich znajomość poszczególnych działów hotelu musi być na najwyższym poziomie, jakby codziennie do niego przychodzili, bo jedno niedociągnięcie z ich strony może sparaliżować pracę np. całej gastronomii.



Nie ma znaczenia, czy przyjmuje się regionalnego szefa sprzedaży czy specjalistę. Każda osoba dołączająca do zespołu, a pracująca na co dzień poza hotelem, powinna na własne oczy zobaczyć, jak wygląda ulokowanie poszczególnych sal konferencyjnych, czy ile jest konkretnych stolików w danej restauracji. Same materiały informacyjne i zdjęciowe nie oddadzą w pełnej skali możliwości sal konsumpcyjnych czy szkoleniowych. Lepiej wielokrotnie na miejscu odpowiedzieć na wszystkie trapiące sprzedawcę pytania, niż potem tuż przed imprezą tłumaczyć się wobec klienta z „fantazji” swoich kolegów czy koleżanek z działu sprzedaży i marketingu.

Panel-testy i cross trainingi

Weźmy na przykład menu. Co z tego, iż każdy z pracowników działu sprzedaży i marketingu posiada pliki z menu konferencyjnym, bufetowym, serwowanym na uroczystą kolację czy konfigurację przerw kawowych? To tylko słowa, często zawierające specjalistyczne określenia gastronomiczne, które nie od razu muszą być zrozumiałe dla nowych pracowników z innych działów. Dlatego organizacja panel-testu powinna być podstawową formą szkolenia dla sprzedawców z zakresu ich wiedzy o ofercie hotelu. Podczas prezentacji przedstawiciele działu sprzedaży mogą spróbować i zobaczyć, co tak naprawdę sprzedają, zadać kucharzowi pytania i podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Dzięki temu, po pierwsze, handlowiec będzie starał się zaproponować gościom dania, które samemu mu smakowały, a po drugie: w przypadku częstego pytania od klienta, „a co pan/pani by mi polecił/a”, wiedzą, co powiedzieć. A przecież to sprzedawca potem otrz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Radosław Fischbach

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *