Reklama hotelu w Google zmiany i wyzwania

Największa wyszukiwarka świata nieustannie zaskakuje zmianami w swoim systemie reklamowym. Na co powinni zwracać uwagę hotelarze? Z Wojciechem Sroką, właścicielem agencji e-marketingu dla hoteli Get In Web, rozmawia Krzysztof Stęplowski.



Krzysztof Stęplowski: Rozmowę o Google AdWords warto zacząć od krótkiego podsumowania ostatnich aktualizacji w tym systemie reklamowym. Które ze zmian uznałby Pan za najistotniejsze dla hotelarzy?

Wojciech Sroka: Z pewnością największą zmianą jest wygląd wyników wyszukiwania, którą Google zaskoczyło wszystkich. Zniknęły reklamy wyświetlane na prawej kolumnie wyników wyszukiwania, z kolei liczba reklam wyświetlanych nad wynikami organicznymi zwiększyła się do czterech. Zmiana dla hotelarzy już jest widoczna: czwarta, dodatkowa reklama u góry ekranu sprawia, że aby zobaczyć wyniki organiczne, użytkownik musi często przewinąć stronę. W efekcie hotelarze coraz częściej włączają do swoich strategii marketingowych tzw. kampanie brandowe, czyli reklamy wyświetlane po wpisaniu nazwy hotelu w Google. Tu z kolei czeka nas rywalizacja z portalami rezerwacyjnymi. Wszystkie te zmiany w dłuższej perspektywie przełożą się na wzrost stawek za kliknięcie – zwłaszcza dla mniejszych hoteli lub tych, które prowadzą strategię w oparciu o maksymalizację kliknięć. Likwidacja wyników na prawej kolumnie dla wielu konkurencyjnych fraz oznacza ciężką batalię o widoczność na pierwszej stronie Google. Inną nowością jest tzw. rozszerzenie informacji w witrynie, dostępne od niedawna po polsku, pozwalające na powiększenie reklamy o specjalne, tematyczne nagłówki. Warto je wykorzystać, prezentując udogodnienia dla gości (np. bezpłatne WiFi, parking) czy dodatkowo oferowane usługi (zabiegi SPA, basen itp.). Google wprowadził również kilka istotnych zmian dla osób prowadzących kampanie. Mierzenie konwersji (skuteczności) kampanii jest teraz jeszcze bardziej precyzyjne.

Wspomniał Pan o tzw. kampaniach brandowych, czyli reklamach wyświetlanych po wpisaniu nazwy hotelu w Google. Wielu hotelarzy decyduje się na tego rodzaju rywalizację z serwisami rezerwacyjnym, koszt kliknięcia jest tu bowiem znacznie niższy niż koszt prowizji odprowadzanych do OTA. Jakie jest Pana zdanie na temat kampanii brandowych?

Jak mówiłem, zwiększenie przez Google liczby reklam w górnej części wyników wyszukiwania stanowi zagrożenie dla fraz branżowych, a wizyty z tych fraz uznaje się za najcenniejsze i biznesowo najskuteczniejsze. Wynika to w dużej mierze ze złożoności procesu podejmowania decyzji, zwłaszcza w hotelach wypoczynkowych. Tymczasem reklam [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Rozmawiał Krzysztof Stęplowski,

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *