Jakie napiwki w polskich SPA?

Napiwki to dzisiaj ogólnie przyjęta forma dodatkowego zarobku dla pracowników w sektorze usług. Nie inaczej sprawa wygląda w pracy terapeutów SPA, którzy są w ten sposób doceniani przez gości, choć w tym przypadku nie jest to tak oczywiste jak np. w restauracji. Zależy to od wielu czynników, poza samą jakością zabiegu, także np. od osobowości terapeuty czy narodowości gościa.



Napiwek to nic innego jak wyraz zadowolenia z jakości wykonanej usługi i włożonej w nią pracy. Najczęściej dostają go ci pracownicy, którzy bezpośrednio obsługują gościa, np. kelnerzy w hotelowej restauracji, choć przecież zbierają zamówienia i serwują oni potrawy przygotowywane przez kucharzy, niemających bezpośredniego kontaktu z gościem, a przez to i szans na bezpośrednie docenienie swojego kunsztu kulinarnego. Podobnie jest w hotelowych strefach SPA & wellness, gdzie pracownicy wykonujący zabiegi obdarowywani są przez gości napiwkami bezpośrednio w gabinetach zabiegowych, a gorzej jest z ratownikami i recepcjonistkami, którzy już nie mają tak bezpośrednich relacji z gościem, jak kosmetyczka czy masażysta.

Satysfakcja z zabiegu i osobowość terapeuty

Jak konkretnie wygląda kwestia napiwków w polskich SPA? Czy ich pracownicy są nimi często obdarowywani, czy też nie mają co na nie liczyć? Od czasu do czasu mogą, jednak zależy to od kilku czynników. Jednym z podstawowych jest satysfakcja z jakości wykonanego zabiegu i efektów pracy terapeuty SPA. Nie ma mowy o napiwku, jeśli gość się nie zrelaksuje, łóżko jest niewygodne lub z różnych powodów zabieg nie przyniósł oczekiwanych rezultatów. Mam na myśli różnego rodzaju reakcje alergiczne lub też masaż, który w opinii gościa nie spowodował rozluźnienia mięśni. No cóż, nie zawsze wszystko się udaje, reakcji alergicznych nie zawsze można uniknąć, a masaż przy bardzo napiętych mięśniach nie zawsze spowoduje usunięcie bólu i napięcia po pierwszym zabiegu. Inną sprawą jest, że należy profesjonalnie komunikować się z gośćmi i opowiedzieć wszystko o zabiegu, aby na koniec nie było rozczarowania. W przypadku podrażnień należy poinformować gościa o tym, że jeśli poczuje dyskomfort na skórze, ma natychmiast o tym powiedzieć, a masaż przy bardzo spiętych mięśniach cudów nie zdziała, jeśli zostanie zrobiony jeden ra [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anita Bajdalska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *