Region Południe z nowym dyrektorem sprzedaży – Krzysztof Kaczmarek obejmuje kolejne stanowisko w swojej karierze w Kompanii Piwowarskiej

W połowie kwietnia br. Krzysztof Kaczmarek, dotychczasowy dyrektor ds. trade marketingu w Kompanii Piwowarskiej, objął stanowisko dyrektora sprzedaży w Regionie Południe. To kolejna odpowiedzialna funkcja, którą będzie pełnił podczas swojej siedemnastoletniej już kariery w firmie. Krzysztof Kaczmarek jest związany z KP od początku jej istnienia, czyli odkąd w 1999 r. Tyskie Browary Książęce połączyły się z Lech Browary Wielkopolski. Do branży piwowarskiej przeszedł z Nestle Polska, gdzie był członkiem zarządu i dyrektorem sprzedaży firmy Goplana, kierując 120-osobowym zespołem. Kompania Piwowarska umożliwiła mu pogłębianie doświadczenia menedżerskiego na wielu stanowiskach. Do 2003 r. pełnił funkcję dyrektora Administracji i Rozwoju Sprzedaży i Dystrybucji. Odpowiedzialny był m.in. za działy: Szkolenia dla Sprzedaży i Dystrybucji, Informatyczne Systemy Wsparcia Sprzedaży i Dystrybucji, Obsługa i Rozwój Dystrybucji, Planowanie i Analityka Sprzedaży, Rozwój i Zakupy POSM. W roku 2004 powierzono mu zadanie zbudowania nowego działu w strukturach KP. Jako dyrektor Centralnego Trade Marketingu odpowiadał za pełne zorganizowanie działu, opracowanie i wdrożenie standardów sprzedaży oraz segmentacji rynku detalicznego i gastronomicznego. 250 pracowników, 16% wzrostu Przez kolejnych osiem lat Krzysztof Kaczmarek pełnił funkcję dyrektora Sprzedaży i Dystrybucji, mając pod swoimi skrzydłami ponad 250 osób. W tym czasie w podległym mu Regionie Zachód Kompania Piwowarska zwiększyła udziały rynkowe o 16 punktów procentowych i 20 punktów procentowych w rynku tradycyjnym, co sprawiło, że jej marki stały się najchętniej wybieranymi piwami w Polsce. Od 2012 roku, pracując na stanowisku dyrektora ds. Wsparcia i Rozwoju Organizacji Sprzedaży, Kaczmarek dzielił się wiedzą i doświadczeniem z młodszymi menedżerami, rozwijając ich umiejętności i kompetencje. Kluczowym projektem było dla niego stworzenie Akademii Sprzedaży KP, w której do dziś szkolą się pracownicy firmy. Mimo wielu lat pracy na stanowiskach menedżerskich również u siebie dostrzega obszary do rozwoju. - Jestem niespokojnym duchem, z silną potrzebą zmiany i sprawdzenia się. Jednocześnie interesują mnie różne tematy i dziedziny, które pragnę mocniej zgłębiać. Połączenie tych dwóch czynników powoduje, że w Kompanii Piwowarskiej pracowałem już na wielu stanowiskach i mam nadzieję, że jeszcze wiele ich jest przede mną. Dzięki temu, że firma stawia przede mną wyzwania, jestem z nią związany już tak długo – mówi Krzysztof Kaczmarek. W 2013 r. Krzysztof Kaczmarek objął stanowisko dyrektora ds. Rozwoju Gastronomii, co pozwoliło mu realizować swoją pasję, jaką jest rynek gastronomiczny. Do lokali, gdzie serwowane są piwa KP, zawitało wówczas wiele innowacji, m.in. Tyskie z Tanka (obecnie Tyskie 14-dniowe) czy Karta Piw; organizowano w nich rozmaite formy promocji i szerzenia wiedzy i kultury piwnej, np. Wieczory Piwne. Zdaniem Kaczmarka lokale gastronomiczne powinny odgrywać kluczową rolę dla rynku piwa jako miejsca idealne do promowania kultury piwnej, gdzie chmielowy napój ujawnia pełnię swoich zalet, a konsument może najlepiej ich doświadczyć. To właśnie gastronomia buduje podstawy dla efektywnej sprzedaży w kanale detalicznym. W kwietniu 2016 r. Krzysztof Kaczmarek został nominowany na stanowisko dyrektora Regionu Południe. W pełnieniu tej funkcji będzie mógł wykorzystać swoje doświadczenie z czasów, kiedy pracował na stanowiskach dyrektora sprzedaży w Regionie Zachód i Regionie Północ. Jednak rynek ten, ze względu na swoją specyfikę, stanowi spore wyzwanie. - Region Południe jest szczególny. Z jednej strony typowo piwny, z bogatymi tradycjami – tu mieszczą się Tyskie Browary Książęce, stąd wywodzi się nasza flagowa marka piwa. Z drugiej – nasza struktura po niedawno przeprowadzonej restrukturyzacji jest tutaj dość złożona i wymaga uporządkowania. Przede wszystkim zamierzam skupić się na stworzeniu jednolitych standardów pracy. Moją ambicją jest zbudowanie silnego, zintegrowanego zespołu, który pozwoli umocnić pozycję piw Kompanii Piwowarskiej w regionie. Już się na to cieszę – podsumowuje Krzysztof Kaczmarek.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *