Dobre wskaźniki operacyjne Orbisu w I kwartale

Przychody Orbisu wzrosły do 247,2 mln zł, czyli o 7,9% w porównaniu do roku ubiegłego. Wskaźnik EBITDAR Grupy wyniósł 51,4 mln zł, a wynik operacyjny (EBITDA) osiągnął poziom 26,5 mln zł, co wskazuje na znaczący wzrost o 8,3 mln zł w pierwszym kwartale roku – podała spółka w komunikacie. Po bardzo udanym roku 2015, wyniki operacyjne i finansowe spółki osiągnięte w pierwszym kwartale 2016 roku utrzymały się również na bardzo dobrym poziomie. Dobre rezultaty osiągnięto dzięki konsekwentnej realizacji strategii spółki i korzystnym warunkom ekonomicznym panującym w regionie. – powiedział Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis SA. Bardzo dobre wyniki operacyjne spółki potwierdza wzrost wskaźnika RevPAR o 8,1% w ujęciu porównawczym (like-for-like) do 114,3 zł. Wynik ten został osiągnięty głównie dzięki wzrostowi średniej ceny za pokój (ARR), która wyniosła 204,9 zł w ujęciu like-for-like (wzrost o 4,1% w pierwszym kwartale 2016 r.). Wskaźnik frekwencji kształtował się na poziomie 55,8% (wzrost o 2,1 p.p. w porównaniu do wyników za ubiegły rok). Wzrost wskaźników operacyjnych odnotowano we wszystkich państwach Europy Wschodniej, gdzie Orbis prowadzi działalność hotelową. W pierwszym kwartale Grupa Orbis aktywnie rozwijała swoją sieć hoteli. Spółka podpisała 5 nowych umów o zarządzanie hotelami w Warszawie, Budapeszcie i Sofii; w niedalekiej przyszłości w sieci przybędzie łącznie 705 pokoi hotelowych. Ponadto w roku 2016 Grupa powiększy się o 7 nowych hoteli (702 pokoje) na podstawie wcześniej zawartych umów franczyzy. Orbis zamierza rozwijać się nie tylko poprzez umowy franczyzy i o zarządzanie, lecz także budując własne hotele, np. Mercure Kraków Stare Miasto (200 pokoi) i ibis Gdańsk (120 pokoi), których otwarcie planowane jest na drugą połowę roku 2016. W pierwszym kwartale roku Orbis sfinalizował transakcję wykupu dwóch dzierżawionych hoteli: Mercure Budapest City Center i ibis Budapest Heroes’ Square. Krok ten umożliwi spółce zmniejszenie kosztów dzierżawy i poprawi efektywność zarządzania hotelami. Orbis nie wyklucza kolejnych transakcji wykupu w przyszłości. Mając na uwadze optymalizację portfela aktywów zawarto także przedwstępną umowę sprzedaży i franczyzy zwrotnej obiektu o niestrategicznym znaczeniu dla spółki - hotelu Mercure Mrągowo Resort & Spa. Operatorem i dzierżawcą hotelu jest już inny podmiot. Łączne nakłady inwestycyjne (CAPEX) wynoszące 144 mln zł zostały przeznaczone w pierwszym kwartale głównie na sfinansowanie transakcji wykupu hoteli oraz przedsięwzięcia rozwojowe i prace modernizacyjne, na które wydano 14 mln zł. Dobre wyniki operacyjne i stabilna sytuacja finansowa, a także towarzyszące im pozytywne prognozy na najbliższą przyszłość, umożliwiły zarządowi rekomendowanie Radzie Nadzorczej wypłaty dywidendy na poziomie 1,5 zł za akcję. Wyniki finansowe i operacyjne

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *