8. Urodziny kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie

POD PATRONATEM HOTELARZA Ponad 520 certyfikatów przyznanych hotelom przyjaznym rodzinie, 52 statuetki, blisko 390 tysięcy przebytych przez kapitułę konkursu kilometrów czy blisko 70 wizyt typu „tajemniczy gość” – tak wyglądają statystyki kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie. Po ośmiu latach działania, projekt cieszy się coraz większym zainteresowaniem nie tylko rodziców, lecz także samych hotelarzy. - Startując w 2008 roku z ogólnopolską kampanią oraz konkursem Hotel Przyjazny Rodzinie, chciałam zwrócić uwagę, że warto stworzyć standardy dla obiektów rodzinnych, w których rodziny z dziećmi i przyszłe matki mogą czuć się spokojnie i bezpiecznie. Po 8 latach funkcjonowania projektu cieszy mnie, że komfort dzieci oraz rodziców podró­żujących z najmłodszymi jest dziś w Polsce standar­dem, którego zazdroszczą nam już inne kraje – mówi Violetta Hamerska, przewodnicząca kapituły Hotel Przyjazny Rodzinie. Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie powstała 28 maja 2008 roku z inicjatywy Violetty Hamerskiej, eksperta rynku hotelowego. Z małego projektu szybko przerodziła się w spójny i prężnie działający system oceny i certyfikacji obiektów hotelowych. Dzięki konsekwentnie prowadzonym od 8 lat działaniom powstał program, któremu zaufali nie tylko właściciele obiektów, lecz przede wszystkim rodzice i dzieci. Zaufanie do kampanii wciąż rośnie Kampania HPR jest na rynku turystycznym produktem innowacyjnym. To pierwszy i jedyny w Polsce program, który na tak wielką skalę cer­tyfikuje hotele dla rodzin z dziećmi. Podczas minionych 7 edycji kampanii przyznano łącznie 523 certyfikaty oraz 52 statuetki Hoteli Przyjaznych Rodzinie, promując w ten sposób obiekty przystosowane do przyjmowania małych gości hotelowych. - Z roku na rok o certyfikat HPR ubiega się coraz więcej obiektów hotelowych. W minionej edycji do konkursu przystąpiło aż o 58 procent więcej obiektów niż podczas 1. edycji plebiscytu. To wyraźny sygnał, że stworzona przez nas kampania cieszy się uznaniem właścicieli hoteli, a certyfikat stanowi dla nich prestiżowe wyróżnienie – dodaje Violetta Hamerska. Edukacyjny aspekt kampanii Kampania Hotel Przyjazny Rodzinie to jednak nie tylko konkurs, w którym hotelom przyznawane są certyfikaty. To przede wszystkim bogaty program edukacyjny skierowany zarówno do podróżujących, jak i hotelarzy. Wyszukiwarka obiektów przyjaznych rodzinom dostępna na stronie kampanii czy specjalny „Przewodnik po Najlepszych Hotelach Przyjaznych Rodzinie” pomogą rodzicom w sposób szybki i łatwy wybrać obiekt odpowiedni na rodzinne wakacje, a innowacyjny przewodnik pt. „Podróże małe i duże”, wydany we współpracy z PKP Intercity, dostarczy praktycznych i cennych informacji na temat planowania wyjazdu. - W rozwoju całej kampanii ogromne znaczenie ma stabilna współ­praca z zaufanymi partnerami. Dzięki niej jesteśmy w stanie przyczynić się do poprawy jakości obsługi gości hotelowych czy wygody samego podró­żowania – zapewnia Violetta Hamerska. Co podlega ocenie Hotele ubiegające się o tytuł przyjaznych rodzinie muszą spełniać szereg określonych w każdej edycji konkursu wymagań. Chodzi tu nie tylko o wyposażenie obiektu pod kątem najmłodszych, lecz także o zaoferowanie rodzinom podróżującym z dziećmi szerokiego wachlarza animacji dla maluchów, specjalnego menu czy zapewnienie bezpieczeństwa. Podczas audytów w hotelach starających się o certyfikat zwraca się również uwagę na przygotowanie personelu i jakość świadczonych przez obiekt usług. Oceny obiektów zgłoszonych do konkursu HPR dokonują członkowie kapituły. Tworzy ją około 40 osób z różnych środowisk – dziennikarze, biznesmani, osoby cenione i lubiane, a przede wszystkim posiadające dzieci. Wśród nich są m.in. Marta Kuligowska, dziennikarka TVN24, Beata Chlewińska, dziennikarka Polsat News, aktorzy Ewa Gawryluk i Waldemar Błaszczyk czy Adrian Furgalski – ekspert ds. trans­portu. Od 2015 roku funkcjonuje również Kapituła Dzieci i Mło­dzieży HPR, w której to najmłodsi prowadzą własną ocenę audytowanego hotelu w postaci rysunków, zdjęć, filmów czy opisów. W ciągu 7 edycji konkursu członkowie kapituły musieli przebyć łącznie ponad 388 tysięcy kilometrów, aby dokonać oceny obiektów biorących udział w plebiscycie. - Podczas audytu sprawdzamy, czy obiekt spełnia kryteria danej edycji. Specjalny kwestionariusz, którym się posługujemy, umożliwia nam przeprowadzenie oceny w sposób obiektywny. Certyfikatu HPR nie przyznajemy bowiem wszystkim hotelom, które zgłoszą się do plebiscytu, a jedynie tym, które naprawdę na to zasługują – mówi Beata Tadla, dziennikarka, która jest w Kapitule od pierwszej edycji. Warto dodać, że certyfikat jest ważny tylko przez rok. Jeśli więc hotel chce się posługiwać tytułem po tym czasie, musi ponownie poddać się audytowi. Dodatkowo, w losowo wybranych nagrodzonych obiek­tach przeprowadzane są niezapowiedziane wizyty. - Tak zwany „tajemniczy gość” sprawdza, czy dany obiekt wciąż spełnia wszystkie kryteria. Podczas 7 edycji kampanii przeprowadziliśmy blisko 70 takich wizyt. Dzięki takiej procedurze zapewniamy stałą kontrolę jakości usług hotelowych. Wszystko po to, by rodziny podróżujące z dziećmi trafiały do obiektów oferujących najwyższy standard obsługi – dodaje Violetta Hamerska.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.