Wykorzystując technologię badania fal mózgowych, zbadano reakcję gości restauracji na kolory

Kolory wpływają na nastrój i zachowanie ludzi. Wśród wielu kryteriów oceny restauracji, kluczowym okazuje się kolor. Aby dostarczyć inspiracji i bodźców skłaniających do refleksji nad rolą koloru, SCA i jej globalna higieniczna marka Tork wykorzystała technologię fal mózgu w badaniu reakcji ludzi na różne kolory. Wyniki wyłoniły konkretne i powtarzające się wzorce emocji i nastrojów wywoływane poszczególnymi barwami. "Kolory czynią życie bogatszym, a restauracje nie są tu wyjątkiem. Jeśli kupujemy nowy samochód to prawdopodobnie spędzimy sporo czasu na wyborze koloru. Czy nie podobnie jest z wyborem zastawy stołowej?,mówi Catherine d’Hubert, European Assortment Manager for Table Top, SCA, Tork. W celu zbadania, w jaki sposób kolory kształtują doświadczenia gości restauracyjnych, Tork przeprowadził eksperyment. 16 gościom wyposażonym w zestawy słuchawkowe rejestrujące pracę fal mózgowych przedstawiono 8 wnętrz restauracji utrzymanych w 8 różnych kolorystykach. Wyposażenie każdej aranżacji było zaprojektowane w jednolitym kolorze - od ścian i podłóg do mebli i zastawy stołowej. Do zbadania oceny każdego ze specjalnie zaprojektowanych pomieszczeń, goście zostali zaproszeni do degustacji napoju i ciastka w kolorze takim samym jak wystrój danego wnętrza. Dla każdego ustawienia zmierzono aktywność mózgu i tętno, aby sprawdzić reakcje uczestników eksperymentu. " W 1810 roku Goethe stworzył pierwszą teorię kolorów. Nie jest wyzwaniem zakwestionowanie istniejącej teorii, lecz wyodrębnienie dodatkowych znaczeń i zależności kolorów, szczególnie w kontekście środowiska restauracyjnego, mówi Katarzyna d' Hubert, Catherine d’Hubert, European Assortment Manager for Table Top, SCA, Tork. Analiza wyraźnie wykazała istnienie konkretnych i powtarzających się wzorców nastrojów oraz emocji wywoływanych poszczególnymi barwami. Kolory były postrzegane w kontekście różnorodnych rodzajów dań, a także okazji wizyty w restauracji, od romantycznej kolacji do formalnego spotkania biznesowego. Wyniki wskazują, że np. kolor czerwony silnie pobudza emocje i kreatywność, a kolor niebieski działa uspokajająco. Wnioski i dane zebrane podczas badania posłużyły do stworzenia profilu każdego koloru. Celem jest dostarczenie inspiracji i materiału do rozwoju dla branży hotelarskiej.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *