Bramini hotelarstwa

Bracia Warner, Arystoteles Onasis czy Conrad Hilton nie potrzebowali MBA lub jakiejkolwiek szkoły, by zbudować swoje prywatne imperium. Jednak większość ludzi, aby do czegoś dojść, potrzebuje dobrej szkoły. Jedne z nich są lepsze od innych. Za bardzo dobrą uchodzi Hotelschool w Hadze.

Selekcja
Warunkiem uczęszczania do Hotelschool jest spełnienie wymagań prawnych, które – po przystąpieniu do Unii Europejskiej – są teraz znacznie prostsze. Sama selekcja jest raczej sprawdzeniem motywacji i zaangażowania do nauki oraz – co równie ważne – do dalszej kariery w branży. Uczelnia kształci głównie kadrę menedżerską dla europejskiego i światowego hotelarstwa.

Jak uczą?
Nauka w szkole oparta jest na holenderskim modelu nauczania, kładącym nacisk na samodzielność, kreatywność i zapobiegliwość. Mniej jest tu erudycznego nauczania teoretycznego. Specyfika kształcenia polega na tym, że nauczyciel jest raczej trenerem. Rozdziela zadania, a następnie wygłasza krótki wykład na temat tego zadania. Asystuje jedynie wtedy, gdy pojawi się problem. Studenci pracują samodzielnie lub w małych grupach. Ma to na celu wytworzenie w studentach tzw. entrepreneurial spirit, czyli „ducha przedsiębiorczości”.

Krok po kroku
Proces nauczania podzielony jest na trzy etapy. W pierwszym, trwającym około 18 miesięcy, naucza się właściwego w hotelarstwie nastawienia do gościa oraz współpracy z innymi pracownikami. Uczy się przyswajania wiedzy i odpowiedzialności za jej zdobywanie. Potem [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *