Accorhotels sfinalizował przejęcie luksusowych marek

Po uzyskaniu zgody akcjonariuszy wyrażonej na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy w dniu 12 lipca 2016 r., Grupa AccorHotels oficjalnie ogłasza nabycie FRHI Hotels & Resorts (FRHI) oraz należące do niej trzy prestiżowe marki hoteli kategorii luksusowej: Fairmont, Raffles i Swissôtel. Transakcja nabycia trzech marek z dnia na dzień pozycjonuje AccorHotels jako lidera rynku hoteli kategorii luksusowej, zwiększa długoterminowy potencjał rozwoju i zyskowności Grupy oraz w sposób istotny przyczynia się do wzrostu znaczenia naszej Grupy na rynku Ameryki Północnej - najbardziej wpływowym rynku konsumenckim na świecie. „Dzisiejszy dzień jest dużym wydarzeniem dla naszej Grupy. Nabycie tych trzech uznanych marek hoteli kategorii luksusowej jest wydarzeniem o historycznym znaczeniu dla AccorHotels. Otwiera ono przed nami niezwykłe perspektywy wzrostu i powoduje, że ranga naszej międzynarodowej sieci rośnie w sposób niespotykany, umożliwiając budowanie wartości w perspektywie długoterminowej” –mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny AccorHotels. Do międzynarodowej sieci AccorHotels dołącza portfel marek cieszących się światowym uznaniem, obejmujący historyczne hotele o globalnej renomie położone na strategicznych rynkach na całym świecie, w tym: The Savoy w Londynie, hotel Raffles w Singapurze, hotel Fairmont w San Francisco, The Plaza w Nowym Jorku, hotel Fairmont Le Château Frontenac w Quebec City oraz Le Royal Monceau Raffles w Paryżu. Dzięki połączeniu udokumentowanego doświadczenia FRHI oraz wiedzy i doświadczenia operacyjnego i marketingowego w segmencie hoteli kategorii luksusowej z szybko rozwijającą się globalną platformą AccorHotels, obszerną bazą członków programu lojalnościowego i wiodącymi możliwościami cyfrowymi w branży, Grupa zyskuje wyjątkową pozycję umożliwiającą jej uzyskiwanie wysokich zwrotów z inwestycji oraz największy potencjał wzrostu we wszystkich segmentach rynku. „Z zaangażowaniem dążymy do zapewnienia gościom doskonałej obsługi, kierując się jednocześnie ambicją zapewnienia wyjątkowego zwrotu z inwestycji naszym akcjonariuszom i właścicielom hoteli” dodał Sébastien Bazin. „Dzięki wykorzystaniu synergii operacyjnych pomiędzy FRHI i AccorHotels jesteśmy w doskonałej pozycji by móc przyspieszyć rozwój naszych luksusowych marek i zapewnić gościom jeszcze wspanialszy wybór hoteli oraz lokalizacji”. W związku z transakcją, w ramach szerszej strategii wzmacniania segmentu hoteli kategorii wyższej i luksusowej należących do AccorHotels, Chris Cahill został mianowany przez spółkę dyrektorem wykonawczym (Chief Executive Officer) segmentu hoteli kategorii wyższej i luksusowej. Na swoim nowym stanowisku Chris J. Cahill, który wejdzie również w skład Komitetu Wykonawczego AccorHotels (AccorHotels Executive Committee), będzie kierował procesem integracji FRHI oraz będzie odpowiedzialny za strategię i globalną działalność segmentu hoteli kategorii wyższej i luksusowej AccorHotels na całym świecie. Nowa struktura będzie obejmować marki Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, So Sofitel, Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman i Swissôtel. Chris J. Cahill ma doświadczenie w branży hotelarskiej - był odpowiedzialny za szereg pomyślnie przeprowadzonych procesów integracji, ma wiedzę w zakresie zarządzania wieloma markami, i wnosi do sieci wiedzę i doświadczenie operacyjne, sprzedażowe i marketingowe w segmencie hoteli luksusowych. Przepracowawszy ponad 30 lat w branży hotelarskiej, w tym 19 lat w Fairmont Raffles Hotels International oraz u jego poprzedników, Chris J. Cahill ma doskonałe przygotowanie do pokierowania nadchodzącym procesem integracji marek Raffles, Fairmont i Swissôtel z portfelem marek AccorHotels oraz do wspomagania marek kategorii wyższej i luksusowej AccorHotels w ich dalszym lukratywnym rozwoju. Ostatnio pełnił funkcję wiceprezesa odpowiedzialnego za globalną dzialalność (Executive Vice President Global Operations) w spółce Las Vegas Sands Corp. AccorHotels planuje uzyskać przychody w wysokości ok. 65 mln EUR oraz osiągnąć oszczędności kosztowe dzięki połączeniu marek, maksymalizacji zysków hotelowych, zwiększonej efektywności marketingu, sprzedaży i kanałów dystrybucji oraz optymalizacji kosztów zaplecza. Znaczne ulepszenia zostaną poczynione w zakresie danych dot. klientów dzięki integracji bazy danych klientów FRHI obejmującej trzy miliony członków programu lojalnościowego, z czego 75 procent w Ameryce Północnej. Zdecydowana większość ze 154 hoteli i ośrodków wypoczynkowych Fairmont, Raffles i Swissôtel (z których 40 znajduje się w budowie) oferujących 56,000 pokoi w 34 państwach na pięciu kontynentach jest prowadzona na podstawie długoterminowych umów o zarządzanie zwieranych na średni okres niemal 30 lat; sześć hoteli znajduje się w dzierżawie, a jeden hotel stanowi własność spółki. Marki Fairmont, Raffles i Swissôtel zatrudniają ponad 45,000 pracowników na całym świecie.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *