Portal Gastro, czyli pierwsze na rynku „miejsce spotkań” ludzi zaangażowanych w biznes gastronomiczny

Dostępność informacji branżowych przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu oraz znaczne usprawnienie komunikacji między Kompanią Piwowarską a jej klientami – to tylko niektóre funkcjonalności Portalu Gastro. Ta pionierska na polskim rynku platforma pozwala KP zacieśnić współpracę z właścicielami lokali gastronomicznych, a dla nich samych stanowi znakomite narzędzie służące podnoszeniu standardów obsługi i kompetencji personelu. Kanał gastronomiczny ma dla Kompanii Piwowarskiej szczególne znaczenie, bowiem lokale idealnie nadają się do szerzenia kultury piwnej jako miejsca, gdzie chmielowy napój ujawnia pełnię swoich zalet, a konsument może ich najlepiej doświadczyć. Z tego powodu KP wspiera gastronomów w prowadzeniu biznesu – nie tylko poprzez dystrybucję Karty Piw, ale także rozmaite aktywacje. Są to m.in. Piwne Środy (w każdą środę w tysiącach lokali można kupić duże lane Tyskie lub Żubra w cenie małego) oraz Wieczory Piwne, które do tej pory odbyły się w 380 lokalach w całej Polsce. Podczas takich spotkań piwni eksperci odkrywali przed gośćmi tajniki sztuki piwowarstwa, a także edukowali w zakresie kultury piwnej i sensoryki. Wsparcie online dla gastronomii Działania mające na celu przyciągnięcie konsumentów do lokali są niezwykle istotne. Bo choć Polacy coraz chętniej spotykają się i jedzą „na mieście”, a elementem tych spotkań jest także piwo, często dobierane do posiłku, to w mniejszych miastach oraz w dni powszednie ruch w punktach gastronomicznych bywa mniejszy. Dlatego niedawno gastronomowie otrzymali od KP kolejne wsparcie – w nowej formule, na miarę współczesnego sposobu prowadzenia biznesu. - Digitalizacja objęła bardzo wiele sfer naszego życia. Coraz więcej aktywności odbywa się w sieci – nie tylko komunikacja ze znajomymi czy zakupy, ale także kwestie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, również gastronomicznej. Uwzględniając obowiązujące trendy i chcąc wyjść naprzeciw potrzebom naszych partnerów, stworzyliśmy Portal Gastro – mówi Piotr Smosarski, młodszy kierownik ds. rozwoju klientów w Kompanii Piwowarskiej. Powołując do życia Portal Gastro, Kompania Piwowarska postawiła sobie za cel zbudowanie platformy umożliwiającej komunikację i wymianę wiedzy pomiędzy aktywnymi uczestnikami rynku gastronomicznego oraz zacieśnienie współpracy z klientami. Stworzenie wirtualnego „miejsca spotkań” ludzi zaangażowanych w biznes gastronomiczny ma wymiar niezwykle praktyczny, bowiem docelowo powinno zaowocować podniesieniem standardów obsługi i kompetencji pracowników tej branży. To z kolei stanowi nieodłączny element szerzenia wspomnianej już kultury piwnej, która jest jednym z filarów strategii Kompanii Piwowarskiej i w której firma upatruje szans na wzrost kategorii. Edukacja bez wychodzenia z… pubu Treści na Portalu Gastro będą na bieżąco aktualizowane i wzbogacane, czyli zawsze użyteczne i „na czasie”. Użytkownicy znajdą tam i merytoryczne wskazówki, i piwne ciekawostki. Dzięki umieszczonym na portalu informacjom będą mogli poszerzyć swoją wiedzę o piwie i biznesie gastronomicznym, a także uzyskać informacje o promocjach i aktualnościach komunikowanych przez Kompanię Piwowarską, jak również uzyskać wsparcie przy organizacji eventu w swoim lokalu. Co najważniejsze, gastronomowie będą mogli przeszkolić swój personel za pośrednictwem platformy e-szkoleniowej, co jest nie tylko łatwiejsze logistycznie, ale i bardziej efektywne kosztowo. - Budowa i struktura portalu umożliwiają szybką reakcję na zmieniające się potrzeby branży gastronomicznej, co będzie miało swój wyraz w powstawaniu nowych narzędzi i modułów dostępnych na platformie – wyjaśnia Piotr Smosarski. – Regularnie aktualizowane, interaktywne e-szkolenia mogą z powodzeniem uzupełnić dotychczasowe tradycyjne metody, które wymagają dużego zaangażowania logistycznego i czasowego. Natomiast artykuły zawarte w bazie wiedzy stanowią kompleksowe i unikalne kompendium wiedzy o piwie i biznesie gastronomicznym – dodaje. Dobrze wyszkolony personel, a tym samym wysoka jakość obsługi klienta; informacje o tym, jak zwiększyć sprzedaż i promować nowe produkty w swoim lokalu, a także sam lokal; możliwość pogłębienia wiedzy z zakresu gastronomii, nie tylko tej dotyczącej piwa – oto korzyści, jakie właściciele lokali gastronomicznych mogą osiągnąć dzięki regularnemu odwiedzaniu portalu. Warto zaznaczyć, że w Portalu Gastro mogą zarejestrować się nie tylko gastronomowie, ale także miłośnicy chmielowego napoju. Platforma pozwoli im odkryć świat piwa, a prócz tego odszukać główne imprezy plenerowe na terenie całej Polski oraz lokale, gdzie zostanie im perfekcyjnie zaserwowane piwo z browarów Kompanii Piwowarskiej. Gastronomia w Polsce – rosnący potencjał Kompania Piwowarska ma znaczący wkład w funkcjonowanie sektora gastronomicznego – szacuje się, że dzięki sprzedaży piw KP w gastronomii znajduje zatrudnienie ok. 14 000 ludzi1. W 2014 r. w Polsce działało ponad 65 500 placówek gastronomicznych – stałych i sezonowych. Mimo że odnotowano wówczas niewielki spadek ogólnej liczby lokali względem poprzedniego roku, to jednocześnie zwiększyła się liczba restauracji, jak również przychody z działalności gastronomicznej2. Świadczy to o wzroście jakości i wartości tej branży, a wiedza pozyskana przez właścicieli lokali na Portalu Gastro ma szansę jeszcze wzmocnić ten trend. Portal Gastro jest dostępny pod adresem: http://portalgastro.pl/

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.