Na parkingu.Odpowiedzialność hotelarza za samochód gościa

Wojciech Nartowski
Autor jest adwokatem,
prowadzi indywidualną
kancelarię adwokacką
w Krakowie

Jak postępować w przypadku kradzieży samochodu z hotelowego parkingu (lub jego uszkodzenia)? Jak kształtuje się kwestia odpowiedzialności za utr
Boldatę auta?

Na te pytania postaram się odpowiedzieć, przy czym nie zajmuję się tu kwestiami związanymi z ubezpieczeniem samego pojazdu lub jego wyposażenia, gdyż o zasadach odpowiedzialności decydują także w dużej mierze, obok przepisów bezwzględnie obowiązujących, ogólne warunki umów ubezpieczenia.

Czy samochód jest rzeczą wniesioną do hotelu?
Zgodnie z art. 846 kodeksu cywilnego (k.c.) osoba utrzymująca zarobkowo hotel lub podobny zakład jest odpowiedzialna za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osobę korzystającą z usług hotelu lub podobnego zakładu, chyba że szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej lub wskutek siły wyższej albo powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która mu towarzyszyła, była u niego zatrudniona, albo go odwiedzała.

Przepis ten zawiera definicję rzeczy wniesionej. A więc jest nią [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wojciech Nartowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *