Turystyka biznesowa w Gdańsku coraz mocniejsza

Turystyka biznesowa, czyli inaczej rynek spotkań, to podróże związane z uczestnictwem w konferencjach, szkoleniach, czy spotkaniach z kontrahentami. Stanowi ona istotną gałąź gospodarki o niebagatelnym wpływie na wzrost gospodarczy obszarów, w których się rozwija. Gdańsk i województwo pomorskie są wciąż celem przyjazdów głównie o charakterze rekreacyjnym, lecz coraz bardziej znacząca grupa podróżnych zaczyna dostrzegać potencjał tego regionu jako destynacji biznesowej. Obrazują to dane zebrane przez Gdańsk Convention Bureau, z których wynika, że w ubiegłym roku na Pomorzu odbyło się ponad 4 tys. spotkań, co stanowi wzrost prawie o 37% w porównaniu do stanu odnotowanego w 2014 roku. W toku przeprowadzonego badania, w roku 2015 odnotowano w województwie pomorskim łącznie 4 041 spotkań biznesowych, a więc o ponad tysiąc więcej niż w roku 2014 (wówczas odnotowano 2953 spotkania). W porównaniu do roku 2009, w którym w sprawozdaniach znalazły się 1 434 spotkania, nastąpił prawie trzykrotny wzrost ogólnej ich liczby. Struktura pomorskiego rynku spotkań biznesowych w 2015 roku W roku 2015, wzorem lat ubiegłych, najwięcej spotkań biznesowych odnotowano w Gdańsku, którego udział w pomorskim rynku spotkań ponownie przekroczył 80%. W Regionie odnotowano 576 wydarzeń (14% udział w rynku), a w Gdyni 129 (3% udziału w rynku). Na czwartej pozycji mamy Sopot z liczbą 91 spotkań, co daje mu 2% udział w rynku. Wśród analizowanych spotkań najwięcej miało zasięg ogólnopolski (1 437), co oznacza, że ich uczestnicy pochodzili z różnych regionów Polski. Odbyło się ich o 95 więcej niż spotkań lokalnych (1 342). Spotkań wojewódzkich odnotowano 653, natomiast wydarzeń o zasięgu międzynarodowym – 609. Warto zauważyć, że w roku 2015 zarejestrowano aż o 290 spotkań międzynarodowych więcej, niż w roku 2014. Sezonowość liczby spotkań w województwie pomorskim w latach 2014-2015 Na pomorskim rynku spotkań zauważalna jest wyraźna sezonowość na przestrzeni roku kalendarzowego, którą zaobserwowano już w latach ubiegłych. W roku 2015 do najpopularniejszych miesięcy na organizację wydarzeń należały maj i czerwiec, w których łącznie odnotowano 882 spotkania oraz wrzesień i październik – 873 spotkania. W lipcu i sierpniu, jako że są to miesiące urlopowe, odnotowano najmniejszą liczbę wydarzeń (łącznie 354). Wbrew pozorom obserwowana sezonowość jest korzystna dla większości uczestników pomorskiego rynku spotkań, w szczególności hoteli i obiektów gastronomicznych, które i tak mają wysokie obłożenie w miesiącach sezonu letniego. Obserwowany wiosennych i jesienny wzrost aktywności na rynku, sprzyja efektywnemu wykorzystaniu istniejącej infrastruktury i przedłuża tzw. sezon o kilka dodatkowych miesięcy. Dane zebrane przez Gdańsk Convention Bureau pozwoliły na zajęcie przez województwo pomorskie 3. pozycji wśród polskich destynacji biznesowych (na podstawie Raportu Poland Convention Bureau POT).

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *