Jak skutecznie zarządzać aktywami?

Autor: Guy Simmons jest dyrektorem działu special projects & operations w firmie Hotel Professionals, hotelprofessionals.pl oraz wiceprezesem w Hotel Professionals Management Group, które wprowadziły nową usługę Hotel Doctor
W ostatnim artykule z cyklu Hotel Doctor przyjrzymy się procesowi zarządzania aktywami. Skupimy się na kilku podstawowych elementach, które są niezbędne w całym procesie, podkreślając jednak, że to jedynie kropla w morzu kwestii wartych przeanalizowania w codziennym zarządzaniu hotelem. Wpraktyce proces zarządzania aktywami można podzielić na dwa etapy, które są wzajemnie powiązane: etap tzw. pre-openingu oraz etap rozpoczynający się po oficjalnym otwarciu obiektu. Błędy popełnione na pierwszym etapie mogą pociągnąć za sobą daleko idące skutki, które odbiją się w późniejszych fazach życia hotelu (o czym więcej pisaliśmy w poprzednim odcinku). Podział taki wynika przede wszystkim z istnienia co najmniej trzech planów budżetowych: obejmującego fazę budowy, plan dla fazy pre-openingu i plan budżetu operacyjnego po rozpoczęciu działalności hotelowej. Asset manager – doświadczenie, wiedza, know-how Inwestorzy i deweloperzy, którzy nie mają zbyt dużego doświadczenia w prowadzeniu działalności hotelowej, powinni poszukać wsparcia u specjalistów najpóźniej na etapie pre-openingu, czyli na ostatnim etapie prowadzącym do otwarcia hotelu. Pozwoli to na terminową realizację harmonogramu prac, jednocześnie zwiększając gwarancję, że powstający obiekt będzie spełniał wszystkie standardy wymagane przez daną markę hotelową. Zaletą takiej współpracy jest możliwość zdobycia praktycznej wiedzy bezpośrednio od i pod okiem specjalistów. Po zakończeniu okresu współpracy z zespołem zarządzającym, zdobyty know-how pozwoli właścicielom obiektów na samodzielne zarządzanie zarówno operacyjne, jak i zarządzanie aktywami. Należy zatem spojrzeć na zatrudnienie asset managerów jak na inwestycję, która długoterminowo pozwoli na zwiększenie zysków z działalności operacyjnej oraz na zwiększenie wartości obiektu w przypadku jego ewentualnej sprzedaży w przyszłości. Wybierając doradcę do zarządzania aktywami przede wszystkim należy zwrócić uwagę na trzy kryteria potencjalnych kandydatów: 1. Doświadczenie zdobyte poprzez współpracę z licznymi markami hotelowymi przy otwieraniu hoteli w różnych lokalizacjach. Dobry asset manager powinien działać jako efektywny pośrednik pomiędzy inwestorem/ deweloperem a siecią hotelową, zapewniając sprawną komunikację pomiędzy stronami oraz jak najlepszy poziom relacji pomiędzy nimi. Bezcenne jest również doświadczenie zdobyte na etapie budowy obiektu hotelowego oraz podczas poprzedzającego go etapu tworzenia konceptu hotelowego. 2. Wiedza polegająca na znajomości standardów m [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *