Medycyna, fizykoterapia i odpoczynek

Arkadiusz Labudda

Dyrektor powstającego Hotelu Dom Zdrojowy zajmuje się tą inwestycją od
marca ub.r. Nadzorował jej przygotowanie i budowę. Wcześniej był
dyrektorem Ośrodka Konferencyjno-Szkoleniowego Exploris w Jastarni,
pracował też w Hotelu Faltom w Rumi. Karierę zawodową rozpoczynał jako
kucharz, później chief-steward


na statkach kursujących pomiędzy Hamburgiem a Ekwadorem.


Odnowa biologiczna w hotelach to kierunek, który będzie się rozwijał, i to głównie w miejscowościach o walorach turystycznych – mówi w rozmowie z „Hotelarzem” Arkadiusz Labudda, dyrektor Hotelu SPA Dom Zdrojowy otwieranego w czerwcu br. w Jastarni na Półwyspie Helskim

    Hotel SPA Dom Zdrojowy to obiekt wyjątkowy ze względu na swoją klasę i oferowane tu usługi. Jaki był koszt tej inwestycji?
    Ponad 20 milionów złotych. Sam basen, z kompleksem wypoczynkowym – saunami, tepidarium, jacuzzi oraz z gabinetami – to około 20 procent jej wartości. Mówię tylko o części hotelowej. Jest tu też apartamenty kupione przez osoby prywatne.

    Jaką część kosztów stanowi wyposażenie gabinetów zabiegowych?
    Same urządzenia do gabinetów odnowy biologicznej i chirurgii są warte ponad 800 000 zł. Przykładowo: laser dermatologiczny służący do zamykania naczyń na twarzy i nogach, depilacji zbędnego owłosienia, fotoodmładzania i usuwania przebarwień kosztuje ponad 200 tysięcy złotych. Fotodermatoskop skaningowy z możliwością cyfrowego zapisu danych, oceniający znamiona barwnikowe pod kątem zagrożenia czerniakiem, to koszt rzędu 60 tysięcy złotych. Za Kapsułę Dermalife SPA-Jet łączącą saunę na podczerwień, saunę parową, regulowany masaż wibracyjny, światłoterapię LED-6 kolorów i aromaterapię zapłaciliśmy ponad 40 000 zł. Mamy też w hotelu wanny do hydroterapii: masaż podwodnym biczem, masaż wirowy automatyczny z 34 dyszami i masaż perełkowy.

    Wymienione urządzenia kupiliście w Polsce czy sprowadziliście z zagranicy?
    Większość z nich kupiliśmy w Polsce, u dystrybutorów tych produktów. Z nimi też negocjowaliśmy ceny. Jedynie urządzenie VelaSmooth, stosowane do leczenia objawów cellulitu, sprowadziliśmy z zagranicy na zamówienie. VelaSmooth jest jedyną dostępną obecnie terapią cellulitu, wykorzystującą trzy źródła energii – podczerwień, ssanie oraz prąd o wysokiej częstotliwości. Jest to pierwsze takie urządzenie w Polsce.

    Czym ponadto odróżnicie się od licznych hoteli oferujących usługi odnowy biologicznej?
    Będziemy znacznie wykraczać poza zakres usług standardowo oferowanych w hotelach z funkcją odnowy biologicznej. Przy współpracy z firmą Dermosana jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom wszystko to, co daje nowoczesna medycyna w zakresie dermatochirurgii. Tak opracowaliśmy zakres działalności, że możemy zaoferować większość zabiegów z zakresu odnowy biologicznej, które są dostępne w kraju. Wybraliśmy jednak formułę połączenia odnowy biologicznej z dermatochirurgią i dodaliśmy jeszcze chirurgię plastyczną. Taka właśnie formuła – a nie poszczególne funkcje – daje nam możliwość oferowania najszerszego wachlarza usług. Dajemy przyszłym gościom możliwość wyboru: można do nas przyjechać na tydzień, by odzyskać dobre samopoczucie, ale można również przyjechać na trzy – cztery tygodnie i wyjechać wyglądać dziesięć lat młodziej – co umożliwia chirurgia. Świadomie nie urządziliśmy sali ćwiczeń, nie mamy również solarium. Siłownie w hotelach świecą pustkami. Wydaje się na to dużo pieniędzy, zajmuje to sporo miejsca, ale po co? Hotel stoi na terenie Nadmorskiego Parku Krajobrazowego, przy samej plaży. Po co zamykać gościa w sali ćwiczeń? Może pospacerować, pobiegać, użyć własnego ciała do ćwiczeń. Nasi przyszli goście to nie kulturyści czy wyczynowcy.

    Jaki zaplanowaliście okres zwrotu z inwestycji?
    Powiem tak: jest to inwestycja opłacalna – o ile 10-letni okres zwrotu jest akceptowalny przez inwestora. Zaprojektowaliśmy obiekt tak, by mógł się zwrócić w okresie 10 lat. Mówię o całości hotelu, wraz z częścią gastronomiczną i rehabilitacyjną. Wszystkie badania wskazują, że kierunek, który obraliśmy, będzie się rozwijał właśnie w miejscowościach o walorach turystycznych. Świadomość dbania o zdrowie jest cora [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *