Holiday Inn w Dąbrowie otwarty

W Dąbrowie Górniczej ruszył piąty w Polsce hotel Holiday Inn. Oferuje 160 pokoi, sześć sal konferencyjnych o pow. 180 mkw., 300-metrową salę balową i bar na ostatnim piętrze. Połączony jest podziemnym tunelem z parkiem wodnym Nemo. Koszt inwestycji wyniósł ok. 60 mln zł.



Pierwszy sieciowy hotel w Zagłębiu Dąbrowskim, które obejmuje też Sosnowiec, Czeladź i Będzin, nawiązuje w nazewnictwie poszczególnych części do swojej lokalizacji i historii regionu. W hotelu znajduje się restauracja Zagłębie Smaku (oferująca m.in. zalewajkę i prażonkę), Reden Panorama Bar, którego nazwa odnosi się do dzielnicy Dąbrowy i dawnej kopalni, a sale konferencyjne noszą nazwy: karbon, grafit i diament. Hotelowe wnętrza udekorowane są zdjęciami i grafikami z regionu. Jest to pierwszy hotel sieci Holiday Inn w Polsce, który wprowadził sieciowy koncept open lobby, łączący w jednej przestrzeni recepcję, restaurację, bar, salon i centrum biznesowe. Hotel ma 10 kondygnacji naziemnych i jedną podziemną. Dyrektorem generalnym został Maciej Kaczmarczyk, przez 15 lat związany z hotelem Holiday Inn w Krakowie, gdzie od 2008 roku pełnił funkcję dyrektora operacyjnego. Hotele Holiday Inn działają już w Józefowie, Krakowie, Łodzi i Bydgoszczy, a otwarcie kolejnych planowe jest w Warszawie i Gdańsku w 2018 roku. Inwestycja w Dąbrowie planowana była od końca ubiegłej dekady, gdy warszawski deweloper EF Nieruchomości kupil od miasta działkę za 2 mln zł. Jednak w związku z globalnym kryzysem firma nie mogła pozyskać finansowania na ten projekt. Wreszcie w 2013 roku spółka Commercial Investment, związana z EF Nieruchomości, otrzymała kredyt w wysokości 33 mln zł z unijnego programu Jessica. – Od dziesięciu lat inwestujemy w województwie śląskim w przedsięwzięcia związane m.in. ze strefami przemysłowymi. Zauważyliśmy kilka lat temu, że brakuje wysokiej jakości zaplecza gastronomicznohotelarskiego, które sprostałoby wymaganiom dynamicznie rozwijającej się sosnowiecko-dąbrowskiej strefy ekonomicznej. Jako rodowity dąbrowianin cieszę się, że moje spostrzeżenia i analizy potencjału przekonały inwestorów i banki do realizacji tego obiektu. Po 24 miesiącach prowadzenia inwestycji hotel w pełni funkcjonuje. Potencjał, który dostrzegliśmy osiem lat temu, jest obecnie doceniany przez kolejnych przedsiębiorców – mówi Marcin Majchrowicz, prezes zarządu Commercial

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *