Zacięta walka o pozycję nr 1 na świecie

Autor: Rafał Szubstarski
Marriott International, Hilton Worldwide i Intercontinental Hotels Group od lat walczą między sobą o miano gracza nr 1 w globalnym hotelarstwie pod względem liczby pokoi, zmieniając się co roku na pozycji lidera. Wkrótce przewaga Marriotta nad resztą stawki może znacznie wzrosnąć, dzięki przyłączeniu sieci Starwood. Ale gruszek w popiele nie zasypiają też chińskie sieci, które między sobą walczą o kontrolę nad AccorHotels, przejmując pod drodze inne grupy hotelarskie. W tym roku w zestawieniu amerykańskiego magazynu „Hotels” 1 miejsce zajął Marriott z blisko 760 tys. pokoi, wyprzedzając Hiltona o niespełna 6 tys. pokoi. Rok temu pierwszy był Hilton z 715 tys. wyprzedzając Marriotta zaledwie o 300 pokoi. Dwa lata temu pierwsze miejsce zajmowała sieć IHG z 679 tys. pokojami, mająca ich tylko o 400 więcej niż drugi w rankingu Hilton. To – poza zażartą konkurencją – pokazuje też skalę rozwoju największych graczy. W ciągu dwóch lat odnotowali oni przyrost na poziomie 60 – 80 tys. pokoi. I rosną coraz szybciej, w dużej mierze przez akwizycje i wprowadzanie nowych marek. Jak długo Marriott będzie liderem? Już w przyszłorocznym zestawieniu Marriott wyraźnie oderwie się od stawki, gdy ostatecznie zakończony zostanie proces przejęcia sieci Starwood Hotels & Resorts, która w najnowszym zestawieniu „Hotels” zajmuje ósmą pozycję z 370 tys. pokoi. Wówczas Marriott jako pierwsza grupa hotelarska przekroczy milion pokoi, a nawet 1,1 mln. Tylko że wbrew pozorom i nowej skali całkiem zasadne będzie pytanie: jak długo liderem pozostanie. Bo głównym trendem w światowym hotelarstwie jest konsolidacja. Nie ma dużej sieci, o kt [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *