Współpraca hotelarzy z convention bureau

Jak współpracować z convention bureau naszego regionu, czy taka współpraca ma sens i jakiego rodzaju korzyści może przynieść hotelowi? Jeżeli jeszcze nie współpracujecie z lokalnym biurem, to mam nadzieję, że zmieni się to po lekturze tego artykułu



Czym jest convention bureau (CVB)? To jednostka, której zadaniem jest promocja regionu lub miasta jako lokalizacji idealnej dla organizacji różnych wydarzeń. To pewnego rodzaju biuro promocji i instytucja pierwszego kontaktu dla potencjalnych organizatorów spotkań. W Polsce mamy 10 jednostek miejskich (Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Katowice, Bydgoszcz, Toruń, Kielce), dwa regionalne (Dolny Śląsk, Mazury) oraz Poland Convention Bureau promujące cały kraj (pełna lista z opisem działań znajduje się na stronie www.poland-convention.pl). Wkrótce dołączy do nich biuro w Lublinie, a mówi się również o zawiązaniu organizacji na Podkarpaciu. Każde z biur powinno aktywnie prowadzić działania na rzecz pozyskiwania wydarzeń dla swojej destynacji i najczęściej tak właśnie jest – oczywiście niektóre działają skuteczniej, inne pod hasłem szeroko pojętej promocji regionu nie generują zbyt wiele biznesu. Jeśli jednak prowadzimy hotel w którejkolwiek ze wskazanych lokalizacji, warto nawiązać współpracę z regionalną jednostką.

Jak funkcjonuje convention bureau. I czym nie jest

Od razu muszę odpowiedzieć na potencjalne pytania – nie, convention bureau nie stanie się naszym prywatnym biurem sprzedaży, a przynajmniej nie w standardowym rozumieniu. CVB będzie dla nas „sprzedawać” destynację, walczyć o wydarzenia, promować podmioty turystyczne i wspierać branżę spotkań. Właśnie tutaj jest przestrzeń do zaistnienia dla naszego obiektu. Niepisana zasada współpracy z CVB jest prosta – im bardziej się zaangażujesz, tym większe możesz odnieść korzyści. Wydawałoby się, że nie ma nic bardziej oczywistego i hotele ustawiają się w kolejce do ich drzwi. Niestety, tak nie jest. Znam przedstawicieli każdego ze zlokalizowanych w Polsce biur. Łączy ich to, że wszyscy chcieliby lepiej współpracować z branżą hotelarską, która z ich perspektywy jest tylko pozornie otwarta na taką współpracę. Z jednej strony ho [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wojciech Liszka. Autor prowadzi firmę doradczą Z-Factor, wcześniej był m.in. dyrektorem sprzedaży i marketingu hotelu Radisson Blu Kraków

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *