Hotelowa odzież – jak ubrać pracowników

Czym kierować się przy wyborze odzieży dla pracowników hotelu, jak ją dobrać, kto o tym powinien decydować? Jak dopasować ją do charakteru obiektu i do całości jego identyfikacji wizualnej, jakie są rządzące tym zasady? Ile kompletów na pracownika? Z jakimi problemami można się spotkać, wyposażając pracowników w odzież? Jak optymalizować koszty zakupu odzieży? Które elementy ubioru wymagają najczęstszej wymiany, dlaczego i jak temu zaradzić?



Przed wyborem odzieży dla pracowników trzeba sobie odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań. Pierwszym jest oczywiście odpowiedź na pytanie, który dział chcemy ubrać i w ile kompletów odzieży, ponieważ różne grupy pracowników hotelu mają różne potrzeby.

W zależności od działu

Kupując odzież dla pracowników z działów zaplecza, takich jak kuchnia, częściej brane są pod uwagę parametry techniczne, takie jak zgodność HACCP, skład i grubość tkaniny ważne z punktu widzenia samopoczucia lub zgodności do stawianych oczekiwań w zakresie konserwacji. Zupełnie czym innym kierują się klienci kupujący odzież dla pracowników pierwszej linii obsługi, jak recepcja, która ma kluczowe znaczenie dla pierwszego, oby pozytywnego, wrażenia gościa hotelu, dlatego elementy „wizualne” mają tu większe znaczenie przy wyborze modeli. Oczywiście od razu pojawia się odwieczny problem gustów, więc z pewnością wybór fasonów oraz kolorystyki bez względu na dział będzie ważnym elementem podejmowania decyzji. Dlatego niezależnie od tego, czy podejmie się decyzję o skorzystaniu z oferty gotowej, katalogowej, czy poszukiwać się będzie indywidualnych modeli szytych na zlecenie, warto skonsultować swoje wybory w tym zakresie z projektantem hotelu lub projektantem odzieży. W wyborze dotyczącym samych modeli oraz kolorystyki z pewnością pomoże nam określenie liczby pracowników danej grupy, których planujemy ubrać. W przypadku pracowników kuchni mamy do wyboru bardzo szeroki wachlarz gotowej odzieży, zazwyczaj w standardowych kolorach, które są dostępne w dużej ilości i ciągłej sprzedaży. Jednak, gdy myślimy o ubraniu pracowników recepcji, w szczególności gdy chodzi tylko o kilka osób, sprawa może nie być tak oczywista.

Ze sklepu, z katalogu czy szyta na zamówienie?

Często właścicielom hoteli naturalnym wyborem wydaje się zakup gotowej odzieży ze sklepu z odzieżą służbową, jednak należy się liczyć z brakiem rozmiarów i brakiem powtarzalności w dłuższym okresie. Może się okazać, że o ile uda się ubrać cały zespół za pierwszym razem, nie musi być to takie proste za jakiś czas, gdy do zespołu dołączy nowy pracownik albo trzeba będzie wymienić zużyte ubranie. Alternatywnym rozwiązaniem jest szycie odzieży pod konkretnych pracowników, jednak w tym przypadku należy z kolei liczyć się z koniecznością zamówienia większych ilości, dłuższym okresem oczekiwania czy brakiem możliwości póź [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Przemysław Jarosz, sales executive officer w firmie Clothes Distirbution Polska, będącej właścicielem marki theStar i przedstawicielem firm Alexandra i Simon Jersey na polskim rynku

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *